Waymo, firmă deţinută de Google, a lansat un serviciu de taxi fără șofer. Cât costă un drum cu o astfel de maşină - Afaceri - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Waymo, firmă deţinută de Google, a lansat un serviciu de taxi fără șofer. Cât costă un drum cu o astfel de maşină

Thumbnail

Waymo, companie a Alphabet (Google), a lansat un serviciu de taxi autonom într-o zonă de aproximativ 160 km din Statele Unite, şi îşi depăşeste astfel rivalii Cruise Automation al General Motors Co și Uber Technologies, care încă nu și-au lansat propriile servicii, notează Mediafax.

Serviciul este disponibil în patru suburbii ale orașului Phoenix - Chandler, Tempe, Mesa și Gilbert – unde Waymo și-a testat tehnologia începând din 2016.

Pentru a utiliza serviciul numit Waymo One pasagerii trebuie să descarce o aplicație și să furnizeze un număr de card de credit, similar cu serviciile Uber și Lyft. Un șofer uman se află la volan, dar doar pentru a interveni în caz de urgență.

Un test efectuat de Reuters a dovedit că există provocări majore, începând cu obstacole tehnice. Reglementările privind industria sunt un mozaic incoerent și un obstacol semnificativ în calea expansiunii rapide, comentează agenția.

Waymo nu spune exact câte dintre mașinile sale se află pe drumurile din Arizona. Compania a precizat că serviciul este limitat inițial la câteva "sute" de persoane, invitate să se înscrie anul trecut.

Prețul este aproximativ același cu cele ale Uber și Lyft. Un drum de 15 minute, de 4,8 km, a costat 7,59 dolari, puțin peste suma de 7,22 dolari cerută de Lyft.

Compania a testat mașinile fără șofer timp de un deceniu. Flota sa, care numără acum 600 de vehicule, a înregistrat mai mult de 10 milioane de mile pe drumurile publice din 25 de orașe americane. Alphabet nu a precizat investiția totală, însă experții din industrie cred că este vorba de mai mult de 1 miliard de dolari.

Monetizarea tehnologiei fără șofer a fost lentă. O mână de companii, inclusiv Optimus Ride din Boston, au reușit să câștige contracte care oferă servicii de acest tip în medii închise, cu viteză redusă, cum ar fi parcuri de afaceri și comunități de pensionari.

Klaus Froehlich, șeful dezvoltării BMW, spune că mișcarea lui Waymo pune presiune pe toți cei care mizează pe robotaxiuri.

Grupul care deține Google vrea să aducă în Europa taxiuri-robot

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1681
Conţinut
Adauga comentariu