Redacția StartupCafe.ro

Un nou marketplace european de modă sustenabilă va intra în România. Zalando se uită deja după selleri locali

Thumbnail

Zalando, un marketplace care are aproape 39 de milioane de clienți, potrivit informațiilor companiei, va începe să vândă și în România ca parte a unei strategii de extindere pe alte opt noi piețe europene. 

Primul val de extindere, de anul acesta,  anunță compania într-un comunicat, va acoperi Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia și Slovenia. Urmează Ungaria și România, anul viitor, în 2022.

Cel mai probabil, în România, nu va exista - la început, cel puțin - o echipă locală, ci doar o variantă tradusă în limba română a platformei de comerț online cu articole de modă. Zalando vinde deja în 17 țări din restul Europei.

Compania a făcut anunțul încă de anul acesta ca semnal pentru comercianții interesați să vândă îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii de modă care caută canale alternative de vânzare, pe lângă magazinele online proprii.

Programul de parteneriat dintre marketplace și selleri se numește Connected Retail și, susține compania, avea deja integrate peste 3400 de magazine, la finalul lui februarie 2021.

Retailer-ul online încearcă să atragă clienții dar și partenerii arătându-se preocupată de moda ”sustenabilă”, ”cu impact pozitiv asupra oamenilor și planetei”.

Compania a publicat deja un prim Raport Anual de Sustenabilitate în care anunță, printre altele că folosește în operațiunile sale doar energie regenerabilă și că este preocupată să vândă tot mai multe produse sustenabile.

Pe platforma de vânzări online produsele declarate sustenabile sunt marcate cu o etichetă verde plasată pe imaginea principală din pagina cu descrierea produsului.

Marca verde semnalizează clienților preocupați de mediu că produsul îndeplinește o serie de criterii de sustenabilitate descrise în politicile companiei.

Printre aceste criterii se numără natura reciclabilă a unor materii prime folosite la textile sau ambalaje, amprenta de carbon sau grija față de animale.

”În 2020, vânzarea de produse sustenabile a reprezentat 16% din valoarea brută a mărfurilor, o creștere cu 9% față de 2019. 

Zalando își propune să ajungă la 25% din valoarea brută a mărfurilor (de la obiectivul inițial de 20%) până în 2023.” se mai arată în comunicatul companiei.

Zalando în cifre (informații furnizate de companie)

  • În al patrulea trimestru al anului 2020, programul de parteneriat al Zalando - Connected Retail - a generat 24% din valoarea brută a mărfurilor din magazinul de modă Zalando. 

  • În 2020, Zalando a atins o valoare brută a mărfurilor de 10,7 miliarde de euro și o creștere anuală de 30,4%. 

  • În primul trimestru din 2021 valoarea brută a mărfurilor a crescut cu 50%.

  • În 2020, veniturile companiei au crescut cu 23,1% până la 8 miliarde de euro. 

  • EBIT a fost de 420,8 milioane de euro, corespunzător unei marje de 5,3%.

  • Compania își propune să crească valoarea brută a mărfurilor (GMV) la peste 30 de miliarde de euro până în 2025. 

  • Ținta este să acopere peste 10% din piața de modă la nivel european, care în prezent se ridică la o valoare de 450 de miliarde de euro.

  • În 2021, investițiile în infrastructura logistică și platforma tehnologică vor fi de 350 - 400 de milioane de euro.

  • Compania de comerț online a fost fondată în Berlin în 2008; vinde îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și produse de îngrijire, branduri internaționale dar și mărci locale.

  • Are aproape 39 de milioane de clienți și magazine localizare în 17 piețe din țări ale Europei

Parallax

Vizualizari
2297
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.586
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.586

Articole publicate : 888
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri