Luminita Pirvu

Paul Anghel (ANPC): O treime din reclamațiile primite sunt din mediul online. De ce se plâng românii 

Thumbnail

Circa o treime din totalul reclamaţiilor înregistrate anul trecut la Protecţia Consumatorului sunt din mediul online, a declarat miercuri Paul Anghel, director general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). Șeful ANPC atrage atenția că există operatori economici care se apropie de limita infracționalității înșelând publicul prin reclame mincinoase. 

"Din totalul de 92.400 de reclamaţii, înregistrate în 2017, 28.224 sunt din online. S-ar putea să sperie ca număr, este o cifră destul de mare, dar trebuie să avem în vedere şi nivelul vânzărilor. (....).Există operatori economici care nu respectă termenele de livrare, iar aici probabil că orice operator economic o să spună "Nu depinde de mine, ci de curier" şi am spus că ar fi bine fie să vă gândiţi să faceţi curierii dumneavoastră, propriile servicii de curierat, fie să faceţi nişte contracte, încât dacă există o întârziere destul de mare la livrarea unui anumit produs şi consumatorul este prejudiciat, acel cuantum al afectării economice să fie suportat de o companie de asigurări", a declarat Paul Anghel, citat de agenția Agerpres.

Totodată, șeful ANPC precizează că există operatori economici care se apropie de limita infracționalității înșelând publicul prin reclame mincinoase. 

"Mă refer la operatorii economici, indiferent că sunt de pe site-uri, magazine online, Facebook, sau alte variante de vânzare la distanţă, care ating într-un anumit moment "limita de infracţiune", adică nu ar mai fi o contravenţie pentru înşelătorii, publicitate falsă, promovarea unor anumite iahturi, maşini vândute, să dai şi avans etc. Avem reclamaţii în sensul acesta, sau există consumatori români care au fost păcăliţi de asemenea practici. Aici ar trebuie să delimităm clar. Din păcate legislaţia în momentul acesta nu permite nici ANPC şi nici ANCOM (Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, n.r.) închiderea sau suspendarea activităţii unui anumit site. Asta este o problemă care ar trebui reglată, din punct de vedere legislativ", a mai spus directorul general ANPC.

În prezent legislaţia nu permite ANPC închiderea sau suspendarea activităţii unui anumit site. Paul Anghel a precizat că magazinele online sunt foarte greu de verificat deoarece au sediile sociale şi punctele de lucru la căsuţe şi oficii poştale diferite.

"Vânzarea la distanţă ocupă o secţiune de 36%. Pare destul de puţin, dar în acelaşi timp este destul de mult şi o să vă spun şi de ce, pentru că magazinele online sunt şi foarte greu de verificat, pentru că ele, în general, au sediile sociale, punctele de lucru, personalitatea juridică, la căsuţe poştale diferite, oficii poştale diferite, nici măcar în colaborare cu serviciul de infracţiuni de la IGPR nu găsim de fiecare dată sediul operatorului economic, iar mai mult decât atât, găsim o bătrânică care zice "maică, a făcut nepotul aici, dar nu ştiu ce a făcut, în ce fel". Deci este o piaţă destul de complicată în momentul acesta", a precizat șeful ANPC. 

Parallax

Vizualizari
1573
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri