Denisa Crăciun

De la un magazin de bijuterii în Pitești, la o rețea internațională

Thumbnail

 Teilor, brandul românesc de bijuterii de lux, care s-a extins și pe piața internațională, investește 30 de milioane de lei în dezvoltarea rețelei de magazine în România, Ungaria și Polonia până la sfârșitul anului 2021.

Compania fondată în 1998, în Pitești, de către o echipă de bijutieri care au vrut să creeze un design elegant și imprevizibil, are o istorie aparte: primul magazin a fost înființat pe strada Teilor, care a dat și numele brandului.

Astăzi, lanțul de magazine de bijuterii s-a extins în Europa Centrală și de Est și deschide alte 4 buticuri în Polonia (3 sunt locații noi, unul este un magazin existent, dar relocat) și 2 în România, într-un mall din Baia Mare și în București.

Pentru fiecare deschidere de magazin nou sau relocare, investiția medie este de 3,5 milioane de lei în: cheltuieli legate de locație, amenajare, stocuri a căror valoare se ridică la 1,5 milioane de lei pentru magazinele din România și 2,2 milioane de lei pentru cele din afara țării.

De la micul magazin deschis pe o stradă din Pitești, Teilor deține 55 de magazine fizice în 4 țări (România, Polonia, Ungaria și Bulgaria), în cei 23 de activitate.

Anul acesta a inaugurat un magazin în Budapesta, marcând intrarea în Ungaria, cea de-a treia piață externă după Bulgaria și Polonia.

Compania vrea ca până la finalul anului 2021 să ajungă la 61 de magazine: 53 în România, 4 în Polonia, 3 în Bulgaria și unul în Ungaria.

„Încă de la deschiderea primelor magazine în afara României în 2019, obiectivul nostru a fost să continuăm să ne extindem la nivel internațional, într-un ritm accelerat. În 2020 a trebuit să luăm o pauză din cauza crizei sanitare, dar acea perioadă ne-a permis să consolidăm planurile de expansiune ale Teilor în Europa Centrală și de Est. Suntem încântați de intrarea noastră recentă pe o nouă piață, Ungaria, unde există un potențial solid de dezvoltare. Suntem angrenați deja în discuții despre deschiderea celui de-al doilea magazin în Budapesta, la începutul anului 2022. În următorii ani, ne dorim ca rețeaua Teilor din străinătate să fie cel puțin egală cu numărul de magazine din România. În același timp, analizăm inclusiv intrarea pe piețe mature din Europa de Vest,” a declarat Willy Dicu, CEO (director general) Teilor.

Fondatorul Teilor, Florin Enache, mergea în primii ani ai afacerii la târgurile din străinătate pentru a înțelege ce tipuri de bijuterii preferă clienții, care sunt așteptările și pretențiile lor, potrivit Business Magazin.

Antreprenorul s-a înscris la un Executive MBA în cadrul Vienna University, pentru a afla cum să-și ducă afacerea la următorul nivel. Așa a început să își extindă magazinele, mai întâi în Sibiu, apoi în Craiova și Târgoviște și ulterior în București, conform lui Horaţiu Vasilescu, fostul director executiv al companiei, citat de Business Magazin.

Pentru anul 2021, Teilor vizează o cifră de afaceri de 230 de milioane de lei, cu 64% mai mult față de anul 2020, când au fost realizate venituri de 140,4 milioane de lei. De-a lungul timpului, Teilor a generat mai mult de un sfert din vânzările sale anuale între iulie și septembrie, deoarece pe perioada verii au loc cele mai multe cereri în căsătorie. 

Parallax

Vizualizari
932
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri