Claudiu Zamfir

Firma românească de comerț online Vivre se cere în procedură de insolvență

Thumbnail

Compania românească Vivre Deco S.A., care operează magazinul online de mobilă cu același nume, a cerut oficial să intre în procedură de insolvență.

„Vivre Deco S.A. („Emitentul” sau „Societatea”) informează deținătorii de obligațiuni (tranzacționate sub simbolurile VIV25E si VIV26E) că Societatea a depus azi la Tribunalul București, Secția a-VII-a Civilă cererea de intrare în procedură de insolvență în cadrul dosarului 5218/3/2023” - a transmis Vivre într-un anunț postat marți la Bursa de Valori București, în atenția investitorilor care i-au acordat împrumuturi prin obligațiuni.

Aflat în dificultate, magazinul online românesc Vivre a încercat să se restructureze prin concordat preventiv, declanșată în 2022, pentru a evita falimentul, dar săptămâna trecută, după cinci luni, a anunțat că planul de restructurare nu a primit voturile necesare, iar procedura de concordat se închide.

În cererea de conciliere preventivă, din septembrie 2022, Vivre informa atunci deținătorii de obligațiuni (tranzacționate sub simbolurile VIV25E si VIV26E) că societatea „și-a exprimat acordul pe cererea de deschidere a procedurii de concordat preventiv formulate de doi creditori ai Societății”.

În perioada de restructurare, acționarul majoritar al Vivre, fondul de investiții Neogen, spunea că avea să pună la dispoziție magazinului online o linie de finanțare suplimentară de 1 milion de euro, suplimentând finanțarea de 2,5 milioane de euro pe care i-o acordase anterior.

De asemenea, magazinul online românesc spunea atunci că își continua „activitatea în conform obiectului de activitate, înregistrând venituri constante suficiente pentru redresarea activității, starea de dificultate financiara fiind una temporară”.

Pierderile suferite de magazinul online românesc Vivre

Magazinul online Vivre Deco, specializat în mobilă și decorațiuni, a fost fondat în anul 2012, sub conducerea antreprenoarei românce Monica Cadogan (40 de ani), cunoscută în ultima vreme și ca jurat în show-ul Imperiul Leilor, de la Pro TV. Co-fondatori sunt programatorul român Nagy Andras Vajda Peter și omul de afaceri Călin Fusu, șeful fondului de investiții Neogen.

De la 1 octombrie 2021, investitorul Călin Fusu (48 de ani) a preluat de la Monica Cadogan conducerea Vivre, în calitate de CEO (director general).

În prezent, Vivre Deco este deținută în proporție de 51,81% de Neogen SA (Călin Fusu), alături de Advisory Delta SRL (43,37%) și Nagy Vajda Andras Peter (4,82%). Advisory Delta SRL este  controlată de Monica Cadogan și de soțul ei, Oliver Patrick Cadogan.

În anul 2020, când și România a intrat în pandemia COVID-19, Vivre a avut o cifră de afaceri de 295,2 milioane de lei, reușind să iasă pe profit, cu 7,4 milioane de lei. În 2021, compania românească de e-commerce a trecut pe pierderi mari, cu un minus de 84,8 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 244,6 milioane de lei.

În primele 6 luni ale anului 2022, a raportat venituri totale de 73,8 milioane de lei, dar și pierderi de 18,6 milioane de lei.

„În 2020 Vivre Deco înregistra o creștere conjuncturală record de 52% a cifrei de afaceri, care a stat la baza unor planuri pentru expansiunea business-ului, însă în 2021, odată cu ridicarea restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri, de 18% în 2021 și de 45% în primul semestru din 2022” - comentează acum compania, într-un comunicat trabsmis StartupCafe.ro.

În a doua jumătate a anului 2021 noua Călin Fusu și echipa sa de conducere de la Vivre au luat o serie de măsuri în companie:

  • Ajustarea dimensiunii echipei Vivre Deco în raport cu noile condiții de piață și de business, cu un impact direct în cheltuielile salariale de minus 29% în prima jumătate a anului 2022;
  • Eficientizarea cheltuielilor de marketing și promovare în contextul contractării pieței de home&deco. Astfel, costul cu activitatea de marketing și promovare a înregistrat o scădere de 35% în primul semestru al anului 2022 față de aceeași perioadă a anului anterior;
  • Reducerea costurilor logistice cu depozitarea cu până la 40%, pe fondul redimensionării business-ului în noul context de piață.
Parallax

Vizualizari
2615
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri