Claudiu Zamfir

IBAN local românesc Revolut, prin sucursala Revolut Bank UAB în România. Ce trebuie să facă utilizatorii aplicației

revolut

Aplicația financiară Revolut, care are peste 4 milioane de utilizatori în România, anunță oficial, miercuri, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, începerea implementării progresive a IBAN-ului local românesc propriu. 

IBAN-ul (International Bank Account Number - număr internațional de cont bancar) local românesc urmează să fie  furnizat, din ultimul trimestru al anului 2024, de către sucursala din România a băncii digitale europene Revolut Bank UAB (companie înregistrată în Lituania). 

„Odată cu actualizarea IBAN-urilor locale, prin participarea la schemele locale de plăți, Revolut va răspunde nevoilor financiare în creștere ale clienților români și va continua diversificarea portofoliului de produse bancare” - a precizat fintech-ul londonez. 

România este a doua cea mai mare piață a Revolut, la nivel global, după numărul de clienți retail și prima în UE. În ultimele 12 luni, Revolut a deschis sucursale locale în Irlanda, Franța, Spania și Olanda. Sucursala din România precum și sucursalele din alte piețe cheie pentru companie vor deveni operaționale, printr-un proces etapizat, până la finalul anului. 

În 2022, banca a inițiat demersurile de reglementare pentru înființarea unei sucursale locale în România, fiind înregistrată în Registrul Instituțiilor de credit în categoria „Sucursale ale instituțiilor de credit din alte state membre”, administrat de Banca Națională a României. 

Sucursala Revolut va începe să funcționeze efectiv în decembrie 2024, asigurând în continuare o prezență integral digitală a serviciilor bancare (fără prezența unei rețele de unități bancare) - se mai arată în comunicatul companiei. 

„Atât clienții noi, cât și clienții existenți din România vor primi un număr de cont cu un IBAN Revolut românesc. Toate conturile vor fi administrate de sucursala din România a Revolut Bank UAB.​​​​​”- a menționat Revolut. 

Compania dă asigurări că „depozitele clienților vor continua să fie garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor”. Revolut Bank operează pe 30 de piețe din Spațiul Economic European (SEE) și subliniază că „este autorizată și reglementată de Banca Centrală Europeană și de Banca Lituaniei”.

„Operaționalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România și faptul că vom oferi propriile IBAN-uri românești reprezintă un nou pas către obiectivul de a deveni contul bancar principal pentru clienții din această piață. Punem mare accent pe capacitatea de a fi relevanți la nivel local în fiecare țară în care operăm.

Scopul nostru este să ne ajutăm clienții să își valorifice la maximum finanțele și să îi sprijinim să preia un control mai mare, mai eficient asupra banilor lor. Fie că este vorba de preferințele lor privind cheltuielile, fie că vor să economisească sau să investească, Revolut le oferă utilizatorilor un întreg ecosistem direct în aplicație, pentru a centraliza și optimiza deciziile lor financiare și pentru a-i ajuta să obțină maximum de la banii lor”, a declarat Gabriela Simion, manager general al Revolut Bank UAB Sucursala România.

„Am evoluat mult în ultimii ani, maturizându-ne rapid oferta și trecând de la a fi un card de călătorie de încredere pentru utilizatorii noștri la un ecosistem complet de inovații financiare cu un portofoliu puternic de produse bancare în centrul ofertei noastre”, a adăugat Mariia Lukash, head of growth Revolut pentru regiunea Europei Centrale și de Est. 

Utilizatorii existenți ai Revolut vor trebui să își actualizeze informațiile personale

Un IBAN local este adesea esențial pentru clienți atunci când aleg o bancă drept cont principal, iar adăugarea IBAN-ului românesc oferit de Revolut va facilita utilizatorilor români posibilitatea de a încasa salariul direct în acest cont sau de a-și planifica plata abonamentelor și a facturilor, susține fintech-ul. 

În context, Revolut promite că „migrarea va fi lină și fără fricțiuni, în timp ce experiența clientului va rămâne neschimbată”. 

Serviciile legate de conturile de plăți utilizate de clienți (ex. Cont Personal, Planuri Plătite, Conturi Comune, Revolut Pro, debite directe și transferuri de bani pe plan local și internațional, schimbul valutar, plățile cu cardul, Revolut <18, Conturile de economii) vor fi furnizate prin intermediul sucursalei din România. 

Celelalte servicii vor continua să fie livrate de alte entități din grup, similar modului în care sunt furnizate în prezent. 

Compania a precizat ce urmează acum pentru utilizatorii Revolut: 

  • Deoarece legislația românească se va aplica în cazul conturilor clienților, utilizatorii existenți vor trebui să își actualizeze informațiile personale și să se identifice în timpul procesului de migrare. 
  • De asemenea, aceștia vor trebui să reconfirme citirea tuturor documentelor cu termeni și condiții pentru produsele pe care le folosesc, deoarece acestea vor fi aliniate cu legislația din România, care acum se va aplica și va proteja clienții. 
  • Clienții vor fi informați direct în aplicație și prin email cu privire la pașii care trebuie făcuți pentru trecerea la IBAN-ul local actualizat. 
Parallax

Vizualizari
15764
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri