Șeful GoPro: 4 lecții de afaceri învățate din greșeli - Afaceri - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Șeful GoPro: 4 lecții de afaceri învățate din greșeli

Thumbnail

Firma GoPro, care produce camerele video atât de apreciate de amatorii de munte și practicanții de sporturi extreme, s-a confruntat și cu probleme care i-au pus la încercare rezistența. Fondatorul companiei americane, Nick Woodman, care are o avere de aproape 1 miliard de dolari, nu ezită să împărtășească și altor antreprenori ce a învățat din greșelile proprii.

Înființată în anul 2002, compania GoPro a ajuns celebră în toată lumea pentru camerele sale video Hero, apreciate de amatori, dar folosite și de profesioniști.

În 2014, compania s-a listat la bursă, unul dintre motive fiind acela de a face rost de bani pentru a își exinde afacerea către producția de conținut video, pe You Tube și pe alte rețele de divertisment.

Nick Woodman avea să regrete ideea, compania sa risipind sume mari pentru conținut video prea scump, cu rezultate destul de slabe, după cum scrie publicația americană Inc.com, axată pe afaceri mici.

În 2016, GoPro a avut probleme serioase cu dronele Karma, în America. Inițial a vrut să le producă în perteneriat cu liderul mondial în drone civile, gigantul chinez DJI, dar înțelegerea nu a mai avut loc. Apoi au bătut palma cu firma americană 3 D Robotics, dar până la urmă GoPro a luat proiectul pe cont propriu. Rezultatul a fost o dronă care avea pierderi de putere, iar GoPro a fost nevoită să retragă produsele și să le dea clienților banii înapoi. De vină a fost un contact slab la alimentare, care avea să fie remediat. În febrarie 2017, drona Karma a fost relansată pe piață.

Controlul calității a pus firma la încercare și în privința camerei video Hero5 Black, în SUA, mai scrie Inc.com. Un punct în care carcasa avea o grosime de numai 0,2 mm ceda presiunii apei și camera video subacvatică era indundată.

„Ne-a făcut să părem incompetenți” - a mărturist Nick Woodman, amintindu-și de incident.

CEO-ul și fondatorul GoPro a tras cel puțin 4 învățăminte din aceste încercări, care pot fi folosite și de antreprenorii români aflați la început de drum:

Fii precaut când vorbești despre viitor

"Fii foarte atent când împărtășești idei despre direcția afacerii tale, pentru că toată lumea se va concentra pe viitor. Nu va mai aprecia nimeni suficient cine ești astăzi și vei fi supus unei imense presiuni să realizezi viitorul mai repede. Ai grijă că, dacă nu termini ce ai de făcut în prezent, s-ar putea să dispari de pe piață până mâine".

Dacă ești formidabil la un anumit lucru nu înseamnă că vei fi formidabil la toate

"Una dintre lecțiile importante este că atunci când lucrurile merg foarte bine, poți fi atras de gândul că totul e mai ușor decât este de fapt. Pentru că faci o treabă foarte bună, crezi că trebuie să fii inteligent și bun la altceva. Deci, de ce nu putem face și altceva la fel de bine? Realitatea este însă că nu te poți aștepta ca experiența pe care o ai în facerea ta de bază să se transfere și în alte domenii”.

Rămâi la domeniul la care te pricepi cel mai bine

"Este vorba de cata pasiune autentică ai pentru ceva ... Când mă uit înapoi, nu cred că am avut pasiunea autentică pentru domeniul divertismentului. Am învățat că nu trebuie să te arunci către o oportunitate de afaceri dacă este într-un domeniu de care tu, ca individ și ca afacere, nu ești pasionat. Pentru că, dacă nu este ceva autentic pentru tine, instinctele încep să te înșele”.

Mai simplu, mai bine

"Cum îți organizezi ziua ca om îți influențează productivitatea. Ca firmă, cum îți organizezi echipele și comunicarea îți influenează eficiența. Ceea ce am făcut a fost că ne-am structurat ca o afacere mult prea mare. Dar complexitatea naște complexitate și atunci ne-am dat seama că atunci organizația este structurată așa nu esti la fel de agil. Nu ești la fel de atletic.  Când ai mai puține linii de comunicare, lucrurile sunt mai puțin probabil să se rupă sau să se distorsioneze".

Citeste articolul original pe Inc.com....

Parerea ta despre articol
Vizualizari
2884
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.