Raluca Abrihan

15 sfaturi: Cum atragi clienți prin Google Maps

Thumbnail

În România, două treimi din utilizatorii de internet folosesc Google Maps cel puțin odată pe lună. Jumătatea dintre aceștia apelează la aplicație pentru obține indicații de orientare. Dar în tot mai multe situații, Google Maps este un ghid care te ajută să găsești serviciul dorit: de la o berărie cu bere artizanală, un restaurant cu un anumit specific sau obiectivele turistice din zona în care vrei să mergi în vacanță, la cel mai apropiat loc unde poți să bei o cafea, un oficiu poștal în drum spre casă sau o vulcanizare auto când te-a lăsat mașina în pană.

Oamenii nu caută pe Google Maps doar drumul, ci și destinația. Plus detalii despre ea: când e deschis, când e mai puțin aglomerat, ce au în meniu, poze ale locului, etc.

 

În cei 15 ani de la lansare (pe care îi împlinește în februarie 2020), Google Maps a devenit un instrument important în viața cotidiană, pentru că oamenilor le este simplu să găsească aici servicii și produse locale. Pentru business-urile care oferă aceste servicii și produse, Google Maps este un instrument care aduce clienți în fața ușii. Orice busines se poate „pune” ușor și gratuit pe Google Maps, astfel încât să fie găsit de cei care caută serviciul sau produsul pe care-l oferă. Instrumentul se numește „Google My Business” și oferă unei afaceri tot ce e nevoie ca să fie găsită pe Google Maps și Search.

 

Pentru a marca cei 15 ani de Google Maps, iată o listă cu 15 sfaturi pentru o prezență cât mai bună pe Google Maps a oricărei afaceri:

  1. Definește-ți profilul de business pe Google. Pentru asta du-te business.google.com/add și introdu detaliile despre afacerea ta. Poți să adaugi și alte persoane care pot administra profilul firmei

  2. Descarcă-ți aplicația Google My Business. E gratuită, ușor de utilizat și îți oferă instrumentele de care ai nevoie pentru a relaționa cu clienții. Toate actualizările făcute aici se vor în detaliile afacerii afișate pe Google Maps

  3. Actualizează-ți constant informațiile despre afacere. Asigură-te că informațiile despre afacere afișate pe Google Maps - precum adresa, serviciile oferite, numerele de telefon sau adresa de internet - sunt corecte și la zi.

  4. Adăugă orarul de funcționare. Și actualizează-l, inclusiv cu programul din perioada sărbătorilor legale

  5. Personalizează-ți descrierea afacerii. Punctează în descriere orice detaliu care diferențiază afacerea ta de a competitorilor. Arată potențialilor clienți ce e unic în serviciile și produsele tale.

  6. Evidențiază-te! Adaugă o poză „cover” la profilul afacerii, pentru a capta atenția imediat

  7. Scoate în evidență brandul. Adaugă logo-ul afaceri pentru a crea o identitate de brand, astfel încât clienții să recunoască ușor afacerea ta

  8. Adaugă un link către website. Dacă afacerea ta are un website, adaugă-l în profil. Dacă nu ai, poți să-ți creezi unul ușor și gratuit după ce îți definești profilul afacerii. Datele Google arată că afacerile cu un site au cu 25-35% mai multe click-uri decât cele fără.

  9. Prezintă exact ce oferă afacerea ta. Clienții interesați vor detalii. Dacă vinzi haine, creează un catalog de produse: adaugă poze cu informații precum prețul și descrierea produsului, iar clienții să poată să dea click și să ajungă pe site, unde să poată comanda. Dacă afacerea e un restaurant, adaugă meniul.

  10. Pune accent pe partea vizuală prin adăugarea de noi poze ale produselor și magazinului. Astfel oamenii vor avea o idee mai clară asupra a ceea ce vor descoperi când vor intra în magazin. De asemenea, acest lucru crește vizibilitatea. Profilele cu poze au cu 42% mai multe cereri de indicații de navigare în Google Maps decât cele fără.

  11. Anunță noutățile și ofertele speciale. Publică informații despre evenimente, noi produse și servicii. Ia în calcul oferirea de reduceri clienților care îți accesează profilul pentru prima dată. Jumătate dintre clienți caută promoții sau reduceri când caută un anumit serviciu online

  12. Încurajează clienții să scrie o recenzie. Și după ce au scris-o, răspunde-le și mulțumește-le sau cere-le mai multe detalii despre experiența avută. Doi din trei clienți spun că recenziile pozitive au fost un factor important în alegerea firmei de unde au făcut o achiziție

  13. Ușurează-le clienților comunicarea cu tine. Permite trimiterea de mesaje direct din profilul afacerii tale. Tu vei vedea mesajele în aplicația Google My Business. Pentru a oferi încredere, e de preferat să răspunzi la mesaje în maximum 24 de ore.

  14. Folosește funcția de booking/rezervare. Clienții vor putea astfel să facă o rezervare sau o programare direct din Google Maps. Poți alege un furnizor de servicii de administrare a rezervărilor din această listă.

  15. Adaugă opțiunea de „Întrebări și răspunsuri”. Poți organiza o secțiune în care să adresezi cele mai frecvente întrebări ale clienților

Citeşte şi:

Parallax

Vizualizari
2913
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri