Redacția StartupCafe.ro
Într-un context în care comerțul devine o ecuație bazată pe tehnologie, obiectivul marilor retaileri este de a pune la dispoziția consumatorilor un întreg ecosistem digital de shopping modern, cu o integrare perfectă între multiplele formate offline, cele online și serviciile bazate pe aplicații digitale, arată unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din România. Cum susţine Google această transformarea digitală în acest context.
În vederea atingerii acestor obiective, Grupul Carrefour a anunțat, încă din 2018, o schimbare de strategie globală prin investiții susținute în mediul online și prin semnarea unor parteneriate strategice, unul dintre acestea fiind cel cu Google.
Google susține transformarea digitală a retailerului: implementarea instrumentelor G Suite, transferul de know-how și oferirea unor soluții de tip cloud. Toate aceste inițiative urmăresc să integreze o cultură internă bazată pe agilitate și un proces decizional rapid.
Un alt pas important în procesul de transformare digitală este crearea de soluții moderne de shopping bazat pe aplicații digitale. Un astfel de exemplu e investiția Carrefour în Bringo - aplicație care îți pune la dispoziție un personal shopper care îți face cumpărăturile și le livrează acasă, în doar 90 minute, și care a fost dezvoltată în parteneriat cu o firmă românească de software. La finalul lui 2018, Bringo și-a extins acoperirea la 13 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani și Suceava, iar ținta este extinderea serviciului la nivel național.
În ceea ce privește metodele de plată, inovațiile aduse de Carrefour în peisajul retail-ului românesc s-au concentrat pe upgrade-ul aplicației „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia clienții pot scana și verifica singuri produsele din coșul de cumpărături și pot plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat clasice sau self check-out. Acest tip de case este disponibil în prezent în 24 de magazine, dintre care 4 supermarketuri și 20 de hipermarketuri.
O altă noutate în peisajul digital al Carrefour este și sistemul de plată cu amprentă, un proiect inovator și ambițios, disponibil acum în magazinul Carrefour Market Green Court din București.