Glovo renunță la afacerile sale din America Latină. Prețul de vânzare
Claudiu Zamfir

Glovo renunță la afacerile sale din America Latină. Prețul de vânzare

Thumbnail

Startup-ul de livrări Glovo, activ și pe piața din România, se retrage din America Latină, toate operațiunile sale de acolo fiind preluate de germanii de la Delivery Hero, au anunțat, miercuri, oficial, cele două companii.

Prețul tranzacției este de până la 230 de milioane de euro, din care o sumă de 60 de milioane de euro vor fi plătiți de Delivery Hero în funcție de o serie de obiective de venituri pe care trebuie să le îndeplinească operațiunile Glovo din acele piețe.

În urma înțelegerii, spaniolii de la Glovo se vor retrage complet din America Latină, cedându-le nemților operațiunile din: Argentina, Peru, Ecuador, Panama, Costa Rica, Honduras, Guatemala și Republica Dominicană. Glovo va mai continua să opereze în aceste piețe doar până în martie 2021.

Delivery Hero era deja prezentă în 3 din aceste țări: Argentina, Panama și Republica Dominicană.

Credem că este important să ne concentrăm pe piețele-cheie, unde putem construi un business sustenabil pe termen lung și să continuăm să oferim către consumatori serviciul nostru unic, de livrare a produselor de mai multe categorii” - și-a motovat decizia CEO-ul Glovo, Oscar Pierre.

Tranzacția urmează să fie finalizată în următoarele câteva săptămâni, în funcție de avizele autorităților de reglementare a piețelor.

Glovo este un marketplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, iar în România a pătruns în anul 2018.

În decembrie 2019, firma spaniolă a anunțat că a ajuns la statutul de unicron, valorând cel puțin 1 miliard de dolari, în urma celei mai recente runde de finanțare obținute: o investiție de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de fondul Mubadala, din Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite.

De partea cealaltă, Delivery Hero a fost fondat în anul 2011, la Berlin, de Niklas Östberg, Kolja Hebenstreit, Lukasz Gadowski și Markus Fuhrmann. Compania este listată la Bursa de la Frankfurt.

În anul 2016, Delivery Hero a cumpărat serviciul german de livrări Foodpanda, care operează și în România. De asemenea, în anul 2018, Delivery Hero a cumpărat aplicația românească de livrare de mâncare HipMenu, fondată în anul 2013, la Cluj-Napoca, de Ciprian Costa și Dan Klausmeier.

Parallax

Vizualizari
952
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings