Claudiu Zamfir
Un secretar de stat, funcționari din Ministerul Turismului, alături de reprezentanți ai unor organizații patronale din domeniu și ai unor consilii județene, s-au dus la Londra, la un târg, să promoveze destinația turistică România, iar acum au apărut și imagini cu standul României, de unde nu lipsește nici logoul cu frunza, de pe vremea Elena Udrea.
Printr-un program guvernamental, românii participă, în perioada 7 noiembrie – 9 noiembrie 2022, la târgul de turism WTM Londra, organizat în format Business-to-Business (B2B). Aceasta înseamnă că promovarea nu se adresează direct turiștilor, ci altor companii din domeniu.
La Londra au mers secretarul de stat Tudorița Lungu cu o delegație întreagă de angajați din Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, alături de Mihai Bârsan, președintele Consiliului de Brand Turistic Național (CBTN), „plus 30 de reprezentanți ai asociațiilor de profil și ai autorităților locale din România” - a menționat MAT, într-un comunicat.
În Anglia au călătorit reprezentanți ai următoarelor consilii județene:
Din partea organizațiilor patronale au fost reprezentate:
„Printre acțiunile organizate la standul României sau în cadrul WTM, menționăm: prezentarea destinației turistice România către cei mai mari tour operatori de turism prezenți la târg, moment artistic realizat de Subcarpați și dezbaterea Crafting Influencers – Women Edition, alături de șase antreprenoare din diaspora românească” - a precizat MAT.
În imaginile postate de minister, pe lângă oficialii români, la standul României pot fi văzute ouă încondeiate, un afiș mare cu o imagine de la festivalul Neversea, broșuri tipărite, scaune, mese. Nu lipsește nici „celebrul” logo al turismului românesc, cu frunza stilizată, de pe vremea când Elena Udrea era ministru al Turismului. A rămas și sloganul de atunci: „Explorați Grădina Carpaților”.
Ministerul Turismului chiar a ținut să le menționeze în comunicat:
Tema pentru târgurile de turism din 2022, pe care MAT și reprezentanții Consiliului de Brand Turistic Național (CBTN) au selectat-o este „Feel Alive”, un concept care susține dezvoltarea brandul turistic național „Explorați Grădina Carpaților”.
Călătoriile funcționarilor și demnitarilor din Ministerul Antreprenoriatului și Turismului nu se opresc aici, mai sunt târguri la Varșovia și la Barcelona.
„După mai bine de 6 luni de pregătire, de achiziții publice, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Național, suntem mai pregătiți să reprezentăm interesele țării noastre la cele mai mari târguri de profil: WTM Londra, TTR București, TT Varșovia, IBTM Barcelona. Alături de comunitățile de români din cele 3 state și de antreprenorii din țară ne dorim să atragem un număr cât mai mare de turiști străini în țara noastră, mai ales că avem argumente imbatabile, de la resurse naturale paliative, la ecoturism, turismul rural, city break-uri și festivaluri recunoscute la nivel internațional. Mult succes tuturor expozanților români!’’, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului, în comunicatul MAT.
Dar cand esti angajat la Stat nu conteaza rezultatul, important e ca se bifeaza deplasare si se incaseaza diurnele.