Răzvan Tătaru
Producătorul de mașini Dacia, parte a Renault, lansează modelul Logan XX, la 20 de ani de la prima generație, care include motive inspirate din cultura românească, care este și cea mai scumpă variantă vândută.
Modelul nou Dacia Logan are numărul „20” în cifre romane, XX, atât în nume, cât și ca laitmotiv grafic. Forma stilizată a numărului evocă modelul repetitiv din „Coloana Infinitului” a lui Constantin Brâncuși, potrivit prezentării de pe site-ul oficial.
Această grafică este prezentă la exterior sub forma unor stickere aplicate în partea inferioară a portierelor spate, pe carcasele oglinzilor retrovizoare și la baza capotei portbagajului.
Aceasta începe de la 16.000 EUR și este disponibilă atât cu motorizare pe GPL, cât și pe benzină.
Mașina va fi disponibilă în trei nuanțe de caroserie: Arctic White, Cedar Green și Schiste Grey. Totodată, va fi disponibilă opțiunea unei caroserii vopsite bi-ton, cu plafonul de culoare neagră.
Sursă foto: Dacia
Inspirația a venit din cultura românească și din operele lui Brâncuși, datorită simplității geometrice.
Sursă foto: Dacia
Dacia a fost integrată în grupul Renault din anul 1999, în urma cumpărării a 51% din capitalul producătorului românesc. Până la Dacia Logan, Renault a mai lansat modelele SupeRNova și Solenza.
La începutul lunii septembrie 2004, începeau în România livrările primei generații a modelului Logan. Din 2005, Dacia Logan a devenit cel mai vândut model de pe piața din România, titlu pe care și l-a menținut constant, an de an, de-a lungul celor trei generații de până acum.
În cele două decenii de când există pe piața auto din România, modelul Logan a fost produs în peste 1.280.000 de unități, din care aproape 585.000 au fost vândute în România iar 695.000 au fost vândute pe piețele externe, potrivit spuselor companiei.