Denisa Crăciun

Foodpanda închide aplicația și direcționează operațiunile pe platforma Glovo

Thumbnail

Foodpanda închide aplicația sa de comenzi și livrare de mâncare și direcționează operațiunile pe aplicația Glovo.

După preluarea Foodpanda Ro SRL de către Glovoappro SRL, cele două aplicații au funcționat în paralel, separat, dar acum Foodpanda își mută toate operațiunile pe Glovo.

Anul trecut, în decembrie 2021, Glovo a primit aprobare din partea Consiliului Concurenței pentru achiziționarea Foodpanda în România.

Thumbnail
Glovo - Foodpanda - screenshot

La începutul lui ianuarie 2022 scriam pe StartupCafe.ro că aplicația spaniolă de livrări Glovo, prezentă și pe piața din România, va fi preluată majoritar de rivalul german Delivery Hero, după o serie de tranzacții care au vizat și afacerile românești ale celor două companii.

Delivery Hero deținea 44% din Glovo, iar pe 31 decembrie 2021 a anunțat că a ajuns la o înțelegere cu o serie de acționari ai companiei spaniole să mai preia un pachet de 39,4% de la ei.

Astfel, germanii devin acționarul majoritar al Glovo, cu un pachet de acțiuni de de 83,4%. În schimb, acționarii Glovo primesc acțiuni la Delivery Hero.

În luna mai a lui 2021, Glovo a anunțat că achiziționează ea Foodpanda în România și Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 170 de milioane de euro.

În România, Foodpanda a integrat și serviciul hipMenu, un startup de livrări fondat la Cluj, care fusese cumpărat de către Delivery Hero în august 2018.  

În septembrie 2020, cele două companii au făcut o tranzacție în sens invers: Delivery Hero a cumpărat business-urile Glovo din America Latină, pentru 230 de milioane de euro.

Cine este Glovo

Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil.

Startup-ul a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.

În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

În prezent, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în aproape 7 ani de existență a obținut investiții de peste 1,2 miliarde de dolari.

Glovo în România

În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București.

În 2020, Glovoappro SRL a avut venituri de 171,9 milioane de lei (circa 35 milioane euro), de mai bine de 5 ori mai mari decât în anul 2019, când înregistrase venituri totale de 32,4 milioane de lei (6,6 milioane de euro), conform datelor de la Ministerul Finanțelor consultate de StartupCafe.ro.

Totuși, și cheltuielile au fost mai mari. Astfel, Glovo a rămas pe pierderi în România și în anul excepțional 2020.

Cheltuielile companiei din România au crescut de la 63,3 milioane lei (12,8 milioane euro) în 2019 la 184,7 milioane lei (37,5 milioane euro) în anul 2020.

Chiar și așa, pierderile Glovo s-au diminuat în România, de la 30,8 milioane de lei (6,3 milioane euro) în anul 2019 la 12,7 miloane de lei (2,6 milioane euro) în 2020.

De asemenea, Glovoappro SRL și-a crescut personalul de la 34 de angajați în anul 2019 la 47 de oameni în 2020.

De partea cealaltă, Delivery Hero a fost fondat în anul 2011, la Berlin, de Niklas Östberg, Kolja Hebenstreit, Lukasz Gadowski și Markus Fuhrmann. Compania este listată la Bursa de la Frankfurt și are o valoare de piață de aproape 25 de miliarde de euro, în prezent.

Parallax

Vizualizari
1376
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri