Adi Iacob

Florin Talpeș, Bitdefender: 4 piedici ale dezvoltării IT-ului românesc

Thumbnail

Resursa umană și lipsa educației digitale sunt câteva dintre piedicile existente în dezvoltarea industriei IT din România, potrivit lui Florin Talpeş, CEO-ul Bitdefender. Șeful companiei româneşti cu afaceri în peste 150 de ţări este de părere că sectorul bancar și administrația publică ar putea folosi "forța brută" pentru a influența comportamentul digital al românilor.  "Pur și simplu impui mai multe lucruri; și atunci, încet, încet, după o perioadă de tranziție, lumea se va adapta", explică antreprenorul. 

Întrebat care consideră că sunt piedicile dezvoltării IT-ului românesc, CEO-ul Bitdefender a spus:

"Una este legată de resursa umană, și aici industria a pornit mai multe proiecte. Unul este de multă vreme legat de creșterea numărului de studenți pe zona de IT, în universități. Progresul e mic, în sensul că nu am reușit mare lucru acolo - și aici sunt alte probleme legate de cum sunt structurate universitățile și așa mai departe.

Am început să ne gândim la cum putem să dezvoltăm IT skills (competențe IT) în afara facultăților de IT. Ne-am dus în mediul preuniversitar și am început să acționăm în zona asta - și am acționat cu introducerea informaticii în corpul principal, alături de matematică și română. Și de asta suntem preocupați să se întâmple cu adevărat. (...)

Noi ca industrie vrem să ajutăm sistemul de educație. Adică nu zicem «luați-o și descurcați-vă». Nu. Noi propunem ca noi să participăm la formarea profesorilor, să trimitem oameni din industrie care să ajute profesorii. Să ajutăm la dotarea laboratoarelor și așa mai departe. 

Ne-am gândit cum să creștem baza. Adică dacă în momentul ăsta, cred că chiar DESI (The Digital Economy and Society Index) spunea că doar 20% din cererea de competențe IT este satisfăcută. Deci asta înseamnă că e o criză de resurse și atunci noi lucrăm la bază - să creștem baza. 

O altă frână e legată de comportamentul digital. Dacă te uiți la cine influențează cel mai mult comportamentul digital sunt: 

  • Administrația publică, și acolo s-au făcut câțiva pași, dar trebuie accelerați - vorbim de spațiul privat virtual, de anumite documente pe care le poți depune online - acolo trebuie accelerat, pentru că dacă induci un comportament offline, atunci omul va zice «n-am încredere în online» pentru că e offline-ul. 
  • Sectorul bancar - comportamentul ăsta legat de plățile prin telefon, plățile digitale, să faci digital banking, să nu te mai duci la bancă, să nu mai primesc extrase de cont în plic. Și la administrația publică și la banking, poate fi folosită cumva forța brută - adică pur și simplu impui mai multe lucruri; și atunci, încet, încet, după o perioadă de tranziție, lumea se va adapta. 
  • Retail - tot ce înseamnă comerț. Comerțul este un motor pentru comportamentul digital. Și aici trebuie cumva sprijinit mai mult comerțul online și sunt câteva piedici aici. Una din acestea este livrarea. Deci toată partea asta de logistică - curierii care trebuie să ajungă în ultimul cătun. (...) Pentru un curier e costisitor să ducă un colet (...).

A patra frână, pe care am notat-o deja, este partea de educație. (...) Când zic educație digitală mă refer la copii care trebuie să ajungă să învețe și folosind digitalul. (...) Trebuie învățați copii că digitalul nu este doar pentru joc. Digitalul este o parte a învățării. Ministerul a făcut câțiva pași legați de folosirea manualului digital. Trebuie continuat masiv lucrul acesta." 
 

Parallax

Vizualizari
3048
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri