Claudiu Zamfir

Aplicația de autocare FlixBus a primit o finanțare de 500 milioane Euro

Thumbnail

Startup-ul german de mobilitate FlixBus, supranumit „UBER-ul autocarelor”, care activează și în România, a primit o investiție importantă, potrivit unui comunicat, transmis, vineri, de firmă către StartupCafe. Runda de finanțare se ridică la 500 de milioane de euro, conform Reuters.

FlixMobility GmbH, compania mamă a platformelor de servicii de mobilitate FlixBus și FlixTrain, a anunțat finalizarea unei runde de finanțare, serie F, potrivit comunicatului oficial transmis către StartupCafe.ro.

Printre investitori se numără TCV și Permira, două dintre cele mai mari fonduri de investiții care finanțează companii de tehnologie din mediul public și privat.

În urma acestei investiții, John Doran, General Partner TCV, și Stefan Dziarski, Partner Permira, se vor alătura consiliului de administrație FlixMobility.

HV Holtzbrinck Ventures, un fond care sprijină compania de câțiva ani, a participat de asemenea la această rundă de finanțare prin intermediul unui fond comun de investiții cu Banca Europeană de Investiții, oferind expertiză locală pentru a dezvoltarea companiei.

Acești investitori se alătură acționarilor existenți printre care se numără General Atlantic, una dintre cele mai importante societății de investiții la nivel global și Silver Lake, lider global în investițiile în companii de tehnologie, a căror investiții au ajutat compania să se dezvolte de la stadiul de start-up de tech pe piața din Germania la unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de mobilitate la nivel global.  

Capitalul atras va fi utilizat pentru extinderea rețelei la nivel global, cât și pentru lansarea unor noi produse FlixMobility. FlixBus își propune să devină lider de piață în Statele Unite ale Americii și va lansa serviciile de mobilitate în două noi piețe din America de Sud și Asia în 2020.  

În ceea ce privește FlixTrain, investiția va ajuta la extinderea trenurilor verzi în noi țări din Uniunea Europeană după liberalizarea pieței feroviare în 2020, pe lângă consolidarea produsului pe piața din Germania unde FlixTrain operează deja treia rute. În plus, finanțarea va fi folosită pentru a lansa FlixCar, o platformă de ride sharing care se va alătura rețetelor FlixBus și FlixTrain.  

Comunicatul oficial nu menționează suma rundei de finanțare, însă agenția de știri Reuters a relatat că este vorba de 500 de milioane de euro, cea mai mare investiție acordată vreodată unui startup german.

Din 2013 până acum, FlixBus a strâns investiții de 531 de milioane de dolari în 6 runde de finanțare, iar cu cea anunțată vineri ajunge la investiții totale care depășesc 1 miliard de dolari.

„Ceea ce a început în 2013 ca un simplu startu-up din Germania s-a transformat într-o platformă puternică de servicii de mobilitate care continuă să schimbe modul în care călătoresc milioane de oameni în Europa și în Statele Unite ale Americii” a declarat Jochen Engert, CEO și fondator al FlixMobility.

 

Preluarea Eurolines de către FlixBus

 

Thumbnail
Fondatorii FlixBus

FlixBus, ce deține o aplicație de mobil și un site prin care pasagerii își rezervă locuri în autocare și trenuri ale unor companii de transport partenere, s-a dezvoltat puternic anul acesta, când a cumpărat rețeaua de transport interurban și intrernațional Eurolines, consacrată în Europa din anii '80.

FlixBus, al cărei model de business în transportul interurban și internațional cu autocarul și trenul a fost comparat cu ceea ce face UBER în transportul urban cu autoturismul personal, a pătruns în România încă din anul 2016. În afară de Eurolines, la noi în țară startupul german a mai încheiat parteneriate cu transportatori ca Atlassib, Alis Group, Marmara Premium Bus.

Cu sediul central la Munchen, startupul FlixBus a pornit ca idee încă din anul 2011. Însă business-ul a început cu adevărat din anul 2013 când cei 3 fondatori germani - Daniel Krauss, Jochen Engert și André Schwämmlein - au profitat de ridicarea restricțiilor din afacerile de transport de persoane pe distanțe lungi din Germania, prin spargerea monopolului de stat deținut de Deutsche Bahn - „CFR-ul” nemților.

Apărând mai multe companii mici de transport pe distanțe lungi, FlixBus a intuit nevoia acestora de a avea un sistem integrat de rezervări, pentru a acoperi rapid conexiuni cât mai multe, pe distanțe lungi, cu standarde și prețuri clare și predictibile.

La fel ca UBER la începuturile sale, FlixBus nu deține niciun autocar sau tren și nu angajează niciun șofer sau conductor. Compania s-a extins rapid în Europa devenind profitabilă din anul 2017. De asemenea, FlixBus a deschis operațiuni și în SUA.

De-a lungul timpului, startupul a atras investitori importanți, printre care firmele americane de investiții General Atlantic și Silver Lake Partners, precum și corporația germană Daimler AG, productătorul mașinilor Mercedes.

În aprilie 2017, Daimler (prin subsidiara sa mytaxi.net) a cumpărat aplicația românească de chemat taxiuri Clever Taxi. Potrivit fondatorului Clever, Mihai Rotaru, tranzacția s-a ridicat la o sumă în euro cu 8 cifre, adică cel puțin 10 milioane de euro.

 

FlixBus - cifrele sale la zi

Din 2013 când a început să revoluționeze călătoriile pe distanțe lungi, FlixMobility asigură servicii de mobilitate accesibile pentru milioane de pasageri.

Startup-ul german se laudă că, doar în anul 2018, 45 de milioane de persoane au folosit FlixBus și FlixTrain, în cele 350.000 de conexiuni zilnice din peste 2000 de destinații. FlixBus este lider de piață în Europa, iar în 2018 s-a extins în SUA, fiind prezent în 29 de țări.

Compania lucrează cu mai mult de 300 companii de transport (autocare și tren) și a creat peste 10.000 de slujbe în industrie.  

În 2018, a fost lansat FlixTrain, care a adus modelul FlixBus în industria feroviară din Germania. În 2019, compania a aplicat pentru a operara curse pe rețelele feroviarea fin Suedia și Franța, în pregătire pentru extinderea FlixTrain odată cu liberalizarea transportului feroviar din Europa.

Aproximativ 1300 de angajați lucrează pentru FlixBus și FlixTrain în 19 birouri din 17 țări.

Parallax

Vizualizari
3115
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri