Claudiu Zamfir

Firme de transport private cer traseele STB și desființarea societății publice

Thumbnail

Companiile de transport private membre ale Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) cer Guvernului și Primăriei Capitalei să desființeze Societatea de Transport București și să scoată la licitație traseele STB, pentru a fi preluate de către operatorii independenți, în urma grevei angajaților operatorului public, ce a durat 5 zile.

„Având în vedere faptul că situația în care a ajuns transportul public de persoane din București pare fără rezolvare, cerem Guvernului și Primăriei Capitalei să desființeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulți bani de la bugetul statului și să scoată la licitație traseele operate de STB. Transportatorii privați au fost eliminați de pe traseele care leagă Bucureștiul de localitățile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor.

Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate națională, mai vedem că principalele revendicări ale greviștilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viața oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenții. Transportatorii rutieri de persoane așteaptă aceste explicații, mai ales după ce au fost eliminați de pe rutele pe care operau între București și localitățile din Ilfov”, a delarat, marți, Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Patronii de firme de transport condideră că blocajul de 5 zile în care a fost operatorul public de suprafață din Buucrești și Ilfov a fost cauzat de faptul că „situația transportului public de persoane a scăpat de sub controlul autorităților”. „O grevă ilegală, probleme tehnice grave pe care le anunță greviștii, o decizie aberantă de a da anunț de angajare a altor șoferi (care nu există), dar mai ales gaura neagră care absoarbe un buget anual colosal, fără a repara măcar autobuzele – toate aceste probleme grave ne-au adus în situația fără precedent de a avea o capitală complet blocată, în plin val de crize, inclusiv eventualitatea începerii unui război la granițele României” - spun cei de la COTAR.

Membrii COTAR mai afirmă că „nu pot înțelege cum s-a ajuns la această situație, în condițiile în care subvenția pe care a plătit-o Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat, din 2015 până în 2020, iar anul trecut, suma reprezenta aproape jumătate din bugetul celei mai bogate primării din țară!”.  

„În anul 2015, bugetul RATB era 515 milioane de lei, iar în 2020 ajunsese la 1,235 miliarde de lei. Anul trecut, municipalitatea avea deja datorii de aproape 1 miliard de lei, din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenția din ce în ce mai mare. STB, pe de altă parte, avea, tot anul trecut, circa 900 de milioane de lei datorii la ANAF. S-au făcut achiziții de autobuze, troleibuze și tramvaie, dar toate studiile au constatat că nu s-a îmbunătățit calitatea serviciilor STB” - mai afirmă transportatorii privați.

Parallax

Vizualizari
3936
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri