Răzvan Tătaru

Mai mult de 6 din 10 firme din România sunt îngrijorate de riscurile aduse de inteligența artificială (studiu)

IA

Majoritatea companiilor din România consideră că inteligența artificială și învățarea automată sunt tehnologiile emergente care vor schimba cel mai mult piața și strategiile de afaceri în următorii ani, dar care aduc și riscuri odată cu utilizarea lor, arată un studiu transmis, miercuri, StartupCafe.ro.

Inteligența artificială, deși considerată a fi una dintre tehnologiile cu potențial disruptiv asupra mediului de business, aceasta generează o serie de preocupări importante în interiorul companiilor, potrivit Studiului asupra transformării digitale, comandat de High-Tech Systems & Software (htss), o companie de dezvoltare software.

71% din managerii români participanți la studiu sunt îngrijorați că adoptarea de soluții cu inteligență artificială ar putea expune companiile la breșe de securitate și conformitate cu privire la protecția datelor.

Totodată, aproape 7 din 10 manageri (69%) sunt preocupați de impactul pe care inteligența artificială îl va avea asupra forței de muncă, în vreme ce 67% consideră că adoptarea soluțiilor cu IA pot genera provocări tehnice legate de integrare și scalabilitate.

În ceea ce privește preocupările managerilor români asociate cu utilizarea mediului cloud, 72% dintre aceștia se tem de pierderea controlului asupra datelor proprii, în vreme ce 71% sunt preocupați în măsură mare și foarte mare de posibilele breșe de securitate, de fiabilitatea serviciilor și de timpii de nefuncționare care pot duce la afectarea continuității proceselor de business.

În 2024, principalul motiv pentru care firmele din România au planificat investiții în procese de transformare digitală este creșterea vânzărilor (82%). De asemenea, în topul factorilor motivaționali se mai numără:

  • eficiența sporită a proceselor de producție (80%);
  • creșterea calității produselor/serviciilor (80%);
  • dezvoltarea colaborării între diferitele departamente (80%).

Pe de altă parte, managerii români consideră că principalele dezavantaje ale proceselor de transformare digitală sunt:

  • costurile inițiale și de mentenanță (47%);
  • posibilele perioade de nefuncționare a sistemelor digitale (42%);
  • reticența angajaților față de adoptarea noilor tehnologii (39%);
  • pierderea datelor sau a securității informațiilor (39%).

Gestionarea relației cu clienții prin intermediul platformelor digitale reprezintă principala arie de activitate pentru care companiile au investit deja în procese de transformare digitală (40%), urmată de gestionarea stocurilor și procesul de vânzare (37%) și întocmirea și stocarea documentelor în cloud.

În ceea ce privește cele mai de succes inițiative de transformare digitală realizate de companii, 84% dintre managerii intervievați afirmă că sunt mulțumiți de investițiile în întocmirea și stocarea documentelor în cloud, în timp de 83% dintre respondenți declară că investițiile în utilizarea I.A. în analiza datelor de piață și predictivă, precum și cele în dezvoltarea de market place-uri și vânzarea en-gross au produs efectele așteptate.

Studiul asupra transformării digitale a fost realizat de Reveal Marketing Research, la comanda High-Tech Systems & Software. Studiul a fost realizat atât prin metode calitative cât și cantitative, în urma a peste 600 interviuri de diferite tipuri.

Eșantionul, reprezentativ la nivel național, a fost compus din manageri de companii medii și mari, cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, din industrii precum Sănătate și Pharma, Retail și Comerț, Energie și Utilități, Producție și Industrie, Transport și Logistică.

Parallax

Vizualizari
157
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri