Adi Iacob
Un nou studiu sugerează că finanțarea afacerilor cu ajutorul criptomonedelor este adesea un drum cu două sensuri. Aproape jumătate din toate ofertele inițiale de monede (ICO) din 2017 și 2018 nu au reușit să strângă nici un leu, în timp ce alte 40% au ridicat mai mult de 1 milion de dolari fiecare.
Astfel, pentru fiecare ICO care strânge peste 1 milion de dolari, există altul care să nu reușește să obțină nimic.
Prin ICO (Initial Coin Offering — ofertă inițială de monede), se oferă un fel de acțiuni potențialilor investitori, urmând ca dupa lansarea oficială a criptomonedei, acțiunile sa fie convertite în noile monede digitale. ICO-urile mai sunt asemănate IPO-urilor (Initial Public Offering — ofertă publică inițială/listare pe bursă) în industria criptomonedelor sau campaniilor de crowdfundind.
Firma de cercetare și consultanță GreySpark Partners a studiat piața ICO-urilor în ultimii 2 ani, constatând că până la 890 vânzări de criptomonede noi nu au generat deloc fonduri. În schimb, conform studiului, 743 de vânzări de monede digitale nou create au reușit să strângă peste 1 milion de dolari.
Studiul arată că 46% din ICO-uri nu reușesc să strângă deloc fonduri, iar în același timp — 40% dintre companiile care au realizat un ICO au reușit să obțină mai mult de 1 milion de dolari.
Cu toate acestea, doar pentru că un ICO este capabili să strângă bani pentru o afacere, nu înseamnă că este garantat succesul criptomonedei.
GraySpark a remarcat, de asemenea, că numeroase proiecte de criptomonede nu reușesc să ofere un randament pozitiv asupra investiției, în special pe măsură ce timpul trece. Raportul a utilizat datele de la ICOData.io și ICO-Check.com și a urmărit ICO-urile pe o perioadă de 6 săptămâni.
Mulți dezvoltatori de monede digitale spun că reglementările, investitorii mai bine informați și chiar chiar saturația pieței ar putea fi responsabile de scăderea numărului de vânzări de criptomonede.
Documentul oferă câteva motive mai tehnice, spunând că declinul poate fi cauzat de "lipsa tracțiunii, progresele dezamăgitoare ale produselor, înșelătoriile și strategia de marketing slabă".
Studiul complet:
Charting the Growth of Cryptocurrencies by Iacob Adi on Scribd