Raluca Abrihan
Electronic Arts Romania a anunțat noua ediție a seriei de jocuri video FIFA, care va avea lansarea pe data de 29 septembrie şi care în urma unui parteneriat încheiat cu Federația Română de Fotbal va include şi Echipa Națională a României. Pe lângă echipa tricolorilor, jocul include și toate elementele pe care naționala le aduce cu ea: tribune cu suporteri îmbrăcați în tricourile echipei, bannere specifice României şi au fost recreate imaginea și mișcările unora dintre membrii echipei cum ar fi Vlad Chiricheș sau Costel Pantilimon. Iată noile tehnologii care au stat în spatele realizării imaginii celor doi jucători şi ai vedeteleor internţionale din FIFA 18, precum Ronaldo sau Mesi.
FIFA 18 este dezvoltat de Electronic Arts Romania (studiourile din București ale EA) împreună cu EA Vancouver, din Canada.
Engine-ul grafic Frostbite, folosit în joc, permite o fidelitate vizuală nemaiîntâlnită până acum în jocuri video sportive, susţin reprezentanţii companiei, astfel a fost posibilă redarea fidelă a imaginii a doi jucători din Echipa Naţională a României.
De ce doar doi jucători?
Sunt doar doi jucători români pentru că pentru a-i captura la acest nivel de fidelitate noi folosim o macara imensă care merge dintr-un colţ al altul al lumii pentru a-i filma pe jucători. Ca să prinzi o echipă naţională, cu toţi jucătorii de care ai nevoie ai foarte puţine ocazii în care poţi să faci asta. Parteneriatele noastre, în special cel cu FRF, au venit destul de târziu ca să mai putem să prindem toate momentele pentru FIFA 18. Apoi, acea macara se duce la cluburi, este mult mai uşor de lucrat cu cluburile pentru că majoritatea jucătorilor sunt acolo în cea mai mare parte din timp. Cum mulţi dintre jucătorii noştri nu evoluează neapărat în campionate de top din Vest a fost dificil să facem mai mulţi jucători. De aceea am început cu doi, dar pe viitor vom face mai mulţi.
Pentru noi este un prim pas, este un joc care evolueză în fiecare an. Ar putea urma şi Hagi la un moment dat, a explicat Andrei Lăzărescu, Supervising Producer FIFA.
Tehnologii folosite pentru crearea jucătorilor
Avem un setup de foarte multe camere care înconjoară jucătorul, el se ajează pe scaun şi toate camerele îl fotografiază simultam, de mai multe ori, pentru a ne asigura că totul iese cum trebuie. Echipa Capture Lab – aşa se numeşte laboratorul de captură -, echipa procesează tot, trimite către echipa de dezvoltare, care preia acele capturi, le introduce în tool-urile jocoului, care sunt dezvoltatea special pentru joc, apoi sunt verificat şi integrate în joc.
Dar mai mult decât partea de realizare a feţei jucătorilor, trebuie menţionat sistemul Real Player Motion Technology. Este un sistem la care am lucrat circa 3 ani şi abia acum a fost pregătit să facă mutarea în joc. Cei care joacă acest joc de mai mulţi ani îţi vor putea spune că dacă intri mai adânc îţi vor spune că într-o oarecare măsură jucătorii “se simt” la fel, desigur anumite caractiristici tehnice diferă, unii aleargă mai repede, alţii mai lent, altul sare la cap mai bine, dar toţi se mişcă si arată la fel până la urmă pe teren atunci când îi vezi jucând. Acest sistem personalizează animaţia pe fiecare jucător şi mai mult jucătorul pe care îl controlezi, în funcţie de input-ul pe care îl dai din controler, sistemul decide la un split de milisecundă ce animaţie să folosească şi când. Spre exemplu, când îi ai la minge pe Cristioano Ronaldo, sau Mesi totul va părea ca atunci când îi vezi la TV. - a mai explicat, pentru StartupCafe, Andrei Lăzărescu.
Câteva dintre feature-urile FIFA 18, prezentate de companie:
Ultimate Team Icons – FIFA 18 va aduce legendele fotbalului pe teren: Maradona, Ronaldo sau Thierry Henry, fiecare dintre ei fiind ilustrați în 3 variante, reprezentând momente diferite ale carierei lor.
Istoria Electronic Arts România a început sub un alt nume – în 2005 JAMDAT, un publisher de jocuri pe mobil a deschis un studio de dezvoltare în România. După un an JAMDAT a fost achiziționat la nivel global de Electronic Arts și a de venit EA Mobile, iar studioul a devenit Electronic Arts România, explica Viorel Alex Marinescu, Head of operations la Electronic Arts România, într-un interviu pentru Hotnews.ro.
În prezent, în România Electronic Arts are cam 1.500 de angajați și colaboratori, care sunt împărțiți, în mare, în trei piloni de activitate la nivel global – dezvoltare de jocuri, testare și servicii „corporate”, precum serviciile IT, de securitate, finanțe etc.