Firma românească de cosmetice Farmec lansează sistemul de francize. Cât costă şi ce criterii trebuie să îndeplinească antreprenorii
Raluca Abrihan

Firma românească de cosmetice Farmec lansează sistemul de francize. Cât costă şi ce criterii trebuie să îndeplinească antreprenorii

Thumbnail

Producătorul român de cosmetice, Farmec, lansează sistemul de franciză pentru magazinele Gerovital. “Ideal ar fi ca antreprenorul care face investiţia să lucreze o perioadă în magazinul în care a investit”, spun reprezentanţii companiei.

Pentru achziţionarea unei francize antreprenorii au nevoie de un buget de circa 50.000 de euro, din care mai mult de jumătate va fi alocat amenajării magazinului Gerovital.

"Farmec oferă fiecărui francizat un pachet de know-how complet: de la consiliere și sprijin pentru deschiderea magazinului, până la tehnici de vânzare și programe de pregătire periodice despre relația cu clienții și training-uri despre produsele existente și cele nou lansate", explică reprezentanţii companiei.

“Francizatul trebuie să aibă profil de antreprenor. Dacă cineva are 100.000 de euro şi vrea să îi investească în francize doar ca să facă bani, mai bine îi investeşte într-un fond de investiţii sau în altceva. Franciza nu este doar un mijloc de a câştiga bani, trebuie să munceşti munceşti mult în magazinul nou deschis.

Magazinele vor fi de două categorii, care se pretează centrelor comerciale şi magazine stradale. Suma poate diferi de la caz la caz, depinde de structura spaţiului, de pachetul de comunicare. Dar per total, 50.000 de euro este o sumă potrivită pentru antreprenorul care vrea să deschidă alături de noi. Ideal ar fi ca el să lucreze o perioadă în magazin pentru a învăţa businessul şi pentru a ştii ce să coordoneze. (…) Nu vom deschide în spaţii, în zone în care nu credem că ar putea funcţiona magazinele Gerovital”, a declarat Mircea Coman, Manager Expansiune Comercială Farmec.

Francizatul ar trebui să aibă încă de la început posibilitatea de a face această investiţie, dar directorul Farmec precizează că a luat în calucul şi varianta în care antreprenourl care îşi doreşte o franciză şi este în căutarea unei finanţări să poată face această investiţie. “În modelul financiar am luat în calcul şi căutarea unei finanţăr. Am introdus amortizarea, cotele de la bancă şi costurile unei finanţări. Bineînţeles, dacă modelul financiar ne spune că da, poţi accesa o finanţare de o anumită valoare acest lucru poate fi făcut. Suntem în discuţii şi cu o bancă parteneră, ne gândim şi la acest pachet”, a mai spus Mircea Coman.

Amortizarea investiţiei ar trebui să poată fi făcută în câteva luni, au mai subliniat reprezentanţii companiei.

Potrivit datelor pe care le deţin reprezentanţii producătorului Farmec, în România sunt, în prezent circa 500 de concepte de fanciză. În comparaţie cu pieţe din afară – spre exemplu Polonia, unde sunte peste 1.000 de concepte de franciză, România are circa 40% concepte de franciză româneşti, în timp ce în alte ţări, precum Polonia, raporutl este ivers, cica 70% sunt francize locale.

De asemenea, ei au mai declarat că francizele pentru piaţa din afară vor costa mai mult decât cele pentru România.

Până acum compania a vândut o franciză, primul magazin în acest sitem fiind deschis la Bacău, şi continuă dezvoltarea magazinelor de brand proprii. compania a ajuns la 20 magazine Gerovital în întreaga țară și la 27, în total, în rețeaua de unități comerciale Farmec.

 

Vizualizari
3569
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings