Şefa Facebook pe Europa: Ce loc au afacerile în noile strategii ale reţelei de socializare
Raluca Abrihan

Şefa Facebook pe Europa: Ce loc au afacerile în noile strategii ale reţelei de socializare

Thumbnail

Facebook a anunţat recent câteva strategii pe care se va axa în următorii ani. Iar accentul va fi pus în special pe partea de mesagerie şi de securitatea, pe crearea unui spaţiu de comunicare în privat. Ce loc mai au afacerile în noul plan anunţat de reţeaua de socializare, din perspectiva şefei Facebook pe Europa, Nicola Mendelsohn.

“Când aduni atât de mulţi oameni la un loc cum adună Facebook se întâmplă multe lucruri bune, dar inevitabil şi lucruri rele. Drept urmare anumite schimbări trebuiesc făcute şi ne asumăm responsibabilităţi din acest punct de vedere”, a declarat Nicola Mendelsohn, vicepreşedinte EMEA în cadrul Facebook, într-o întânlire cu jurnalişti din Europa Centrală şi de Est.

La doar câteva săptămâni după ce CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a anunţat câteva schimbări radicale în strategia reţelei, care în cea mai mare parte se referă asigurarea unui spaţiu privat de comunicare, accent pe mesajele criptate şi o posibilă unificare a platformelor deţiune de companie (Instagram, Whatsapp), şefa Facebook pe Europa a explicat pentru StartupCafe la ce se referă mai exact aceste schimbări.

Nicola Mendelsohn:

Sunt trei zone importante pe care ne axăm

  • prima ţine de cum încurajăm responsabilitatea socială
  • a doua se referă la cum vom îmbunătăţi viaţa utilizatorilor
  • a treia este despre cum putem creşte impactul economic

1. Responsabilitatea socială – ţine de cum protejăm oamenii şi datele lor. Am construit mai multe instrumente prin care utilizatorii îşi pot downloada toate postările şi informaţii publicate pe Facebook şi am încercat să facem în aşa fel încât ei să poată limita accesul la informaţiile pe care le distribuie pe platforma de socializare.

Am triplat numărul celor care se ocupă de parte de securitate a datelor utilizatorilor şi siguranţa utilizatorilor şi folosim tot mai mult inteligenţa artificială în acest sens. Putem să eliminăm conţinut care nu ar avea ce căuta pe platforma înainte ca el să ajungă acolo.

Pot să spun azi ce n-aş fi putut spune în urmă cu doi ani, Facebook reuşeşte în proporţie de 99% să elimine conţinutul pe care teroriştii ISIS sau Al-Qaeeda vor să-l facă public, înainte ca el să ajungă pe platforma noastră.

De asemenea, am creat instrumente ca să ne asigurăm ca utilizatorii pot raporta mai uşor continutul care pormovează ura sau stirile false.

2. Despre cum facem vieţile oamenilor mai bune – ne concentrăm mai mult pe funcţia stories, pe partea de mesagerie şi pe conţinut video pentru a face asta.

3. Creşterea impactului economic – la nivel global sunt peste 90 milioane de afaceri care folosesc Facebook, de cele mai multe ori gratuit, pentru a-şi creşte afacerile. Şi indiferent de dimensiunea companiei toate acces la toate unelte noastre de promovare.

Modificările anunţate de Mark Zuckerberg se vor face pe parcursul următorilor doi ani. Este o strategie de lungă durată.

Am observat că oamenii vor să petreacă mai mult timp în privat, să împărtăşească informaţii într-un cerc mai restrâns de persoane.

Acest lucru nu înseamnă sfârşitul news feed-ului. Oamenii vor putea distribui în continuare anumite lucruri în spaţiul public, dar observăm o creştere a interesului pentru imaginile şi mesajele care dispar după anumit timp.

Aşa că am ajuns la concluzia că avem nevoie de anumite instrumente care să le satisfacă utilizatorilor nevoia de spaţiu mai intim, mai privat. Dar aceste instrumente sunt încă în lucru.

Vedem că şi afacerile folosesc tot mai des partea de mesagerie, în anumite ţări se foleseşte mai mult chatul Facebook, în alte ţări Whatsapp pentru a comunica cu clienţii – a mai adugat Nicola Mendelsohn.

Reprezentanţii Facebook au subliniat că lucrează încă la instrumente dedicate acestei noi strategii, o parte dintre ele dedicate strict mediului de afaceri la care business-urile vor trebui să se adapteze din mers.

Cifre Facebook pentru antreprenori:

  • 70% dintre utilizatorii de Facebook din România sunt conectaţi cu cel puţin o afacere mică din străinătate
  • 80% dintre utilizatorii de Facebook din România sunt conectaţi cu cel puţin o afacere mică de la noi din ţară
  • peste 65 de milioane de utilizatori Facebook din întreaga lume sunt conectaţi cu afacerile din România
  • sunt peste 90 de milioane de afaceri spun că folosesc Facebook pentru a-şi creşte business-ul şi a crea noi locuri de muncă
  • 30% dintre afacerile mici spunc că cel mai mult au de învăţat unele de la altele, 39% învaţă despre noile tehnologii şi despre mobile din cursuri offline, 41% de la publicaţii online, bloguri sau forumuri, 42% din cursuri online.
Vizualizari
1245
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu