Raluca Abrihan

6 reguli noi de la Facebook pentru aplicaţii, după scandalul Cambridge Analytica

Thumbnail

Facebook a anunţat câteva schimbări importante în ceea ce priveşte aplicaţiile care vor acces la datele utilizatorilor reţelei de socializare, după scandalul Cambridge Analytica. La ce ar trebui să se aştepte utilizatorii şi dezvoltatorii de aplicaţii.

În această săptămână, şeful Facebook, Mark Zuckerberg, a anunţat într-o postare câteva modificări pe care platforma urmează să le facă în următoarea perioadă pentru a proteja mai bine datele utilizatorilor. Aceste modificări se referă atât la abuzurile ce ar fi putut avea loc în trecut, cât şi la prevenirea unor viitoare nereguli.

Ca urmare a anunţului făcut de Zuckerberg, compania a explicat într-un articol pe pagina de ştiri a Facebook care sunt principalele schimbări la care să se aştepte utilizatorii, dar şi dezvoltatorii de aplicaţii care vor acces la datele utilizatorilor reţelei sau folosesc opţiunea de login (autentificare) prin Facebook.

“Vom stabili reguli mai aspre pentru modalităţile în care dezvoltatorii de aplicaţii construiesc prin intermediul Facebook, la ce să se aştepte lumea de la ei şi, cel mai importan, avem în plan să:

1. Revizuim platforma. Vom verifica toate aplicaţiile care aveau acces la cantităţi mari de date încă de dinainte să modificăm platforma în 2014, când am redus accesul la aceste date şi vom face un audit al fiecărei aplicaţii cu activităţi suspecte. Dacă vom găsi dezvoltatori care nu au folosit corect informaţii personale de identificare, le vom interzice accesul la platforma noastră.

2. Anunţăm utilizatorii despre datele folosite incorect. Îi vom anunţa pe utlizatorii afectaţi de aplicaţiile care s-au folosit într-un mod incorect de datele lor. Aceast lucru include construirea unei modalităţi prin care oamenii să afle dacă datele lor au fost accesate prin aplicaţia “thisisyourdigitallife” (n.red. care stă la baza scandalului Cambridge Analytica). Drept urmare, dacă vom înlătura din platformo vreo aplicaţie pentru utilizarea incorectă de date, toţi utilizatorii care au folosit acea aplicaţie vreodată, vor fi anunţaţi.

3. Închidem accesul aplicaţiilor care nu mai sunt folosite. Dacă cineva nu a mai folosit o aplicaţie în ultimele 3 luni, vom bloca accesul acelei aplicaţii la datele utilizatorilor respectivi.

4. Restricţionăm accesul aplicaţiilor la datele de autentificare prin Facebook. Modificăm funcţia de “Login” (autentificare utilizatorilor într-o aplicaţie cu profilul de Facebook), asfel încât, în următoarea versiune vom reduce numărul de informaţii pe care o aplicaţie le cere, înainte ca acea aplicaţie să fie analizată, doar la numele utilizatorului, poza de profil şi adresa de email. Orice alte informaţii pe care le solicită aplilcaţia vor avea nevoie de aprobarea noastră.

5. Vom încuraja oamenii să-şi gestioneze singuri aplicaţiile pe care le folosesc. În prezent, le arătăm utilizatorilor la ce aplicaţii sunt conectaţi şi cum să controleze informaţiile pe care le-au dat acelor aplicaţii să le folosească. Însă, acum, vom face ca aceste opţiuni ale utilizatorilor să fie mai vizibile şi mai uşor de gestionat.

6. Recompensarea oamenilor care găsesc vulnerabilităţi. În următoarele săptămâni, Facebook va extinde programul de recompensare pentru găsirea bug-urilor, astfel încât oamenii să ne poată anunţa imediat dacă găsesc informaţii pe care dezvoltatorii de aplicaţii nu le folosesc corect” - transmit oficialii Facebook.

Acest anunţ vine în contextul în care, Facebook este implicat în scandalul Cambridge Analytica, companie acuzată că a cules informaţii private de la peste 50 de milioane de utilizatori ai reţelei de socializare pentru a le folosi în campanii electorale şi de manipulare a maselor.

Citeşte şi:

Cine este Cambridge Analytica – firma care l-a ajutat pe Trump să câştige alegerile, suspendată de pe Facebook după scurgeri ilegale de date. Compania desfăşura campanii şi în România

Parallax

Vizualizari
7309
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri