Facebook schimbă regulile pentru campaniile electorale înainte de alegerile europarlamentare - Afaceri - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Facebook schimbă regulile pentru campaniile electorale înainte de alegerile europarlamentare

Thumbnail

Facebook a anunţat că va schimba regulile pentru publicitatea electorală înaintea unor alegeri importante din Uniunea Europeana şi din mai multe state din întreaga lume pentru a evita scandaluri precum cele legate de manipularea electoratului în alegerile din Statele Unite sau în referendumul pentru Brexit.

Un oficial al Facebook a declarat pentru Reuters că reţeaua de socializare va lansa noi instrumente de verificare a reclamelor politice din campanii electorale, pe care le testează deja în Statele Unite şi urmează a fi testte curând şi în India. Iar până la mijlocul acestui an va introduce astfel de mărsuri şi în Uniunea Europeana, înainte de alegerile europarlamentare.

Spre exemplu, în India, unde vor avea loc alegeri parlamentare în această primăvară, Facebook va crea o librărie pentru reclamele electorale, unde vor fi stocate, timp de mai mulţi ani, toate postările plătite de partide şi de candidaţi, în campania electorală. Aceste librării vor conţine date ale companiilor care cumpără spaţiu publicitar, iar în cazul candidaţilor care se ocupă singuri de promovare campaniilor lor electorale, Facebook se va asigura că datele lor se regaăsesc pe în documentele oficiale ale autorităţilor electorale.

Astfel de librării au fost create deja în Statele Unite, Brazilia şi Marea Britanie.

Un alt exemplu este al Nigeriei, care are alegeri în această săptămână, şi unde Facebook a anunţat că pot face campanie electorală pe reţeaua de socializare doar advertiserii din ţara respectivă. Aceeaşi măsură urmând a fi luată şi în Ucraina, care va avea alegeri peste două luni.

Măsuri similare urmează a fi luate şi la nivelul Uniunii Europene înainte de luna mai, când încep alegerile europarlamentare.

Aceste măsuri vin după ce Facebook a fost acuzată că a permis campanii de manipulare a utilizatorilor în alegerile prezidenţiale din Statele Unite şi în cazul referendumului pentru Brexit.

Vizualizari
2750
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu