Raluca Abrihan

Facebook şi Google, acuzate de încălcarea GDPR

Thumbnail

Facebook, Google, Instagram şi WhatsApp se confruntă deja cu numeroase plângeri de încălcarea noului regulament de protecţia datelor personale (GDPR), la doar câteva ore de la intrarea lui în vigoare, scrie bbc.com.

Companiile sunt acuzate că îi obligă pe utilizatori să îşi dea acordul pentru a vedea reclamele targetate, altfel nu au acces la serviciile acestora.

Grupul noyb.eu, condus de faimosul avocat şi activist Max Schrems, susţine că oamenilor nu li se dă astfel dreptul la “liberă alegere”.

Dacă acuzaţiile se dovedesc a fi adevărate, cele patru site-uri ar putea fi obligate să îşi schimbe modalitatea de operare şi ar putea fi amendate.

General Data Protection Regulation (GDPR) este un regulament de protecţia datelor care funcţionează la nivelul UE şi a intrat în vigoare vineri, 25 mai. Inclusiv companiile din afara spatiului UE trebuie să se conformeze acestui regulament dacă serviciile lor sunt folosite de utilizatori din ţări UE.

În cele patru plângeri depuse de noyb.eu, gruparea susţine că cele patru companii, mai sus enumerate, încalcă regulamentul pentru că adoptă o abordare de genul: “dacă nu-ţi convine, pleacă”. Activistul subliniază că, astfel, un client este obligat să îşi dea acordul ca datele lui să fie colectate, distribuite şi folosite în publicitatea targetată, pentru că altfel contul lui va fi şters. El arată că această procedură este în afara regulamentului pentru că GDPR interzice constrângerea utilizatorilor să accepte colectarea de date la scară largă, în schimbul utilizării unui serviciu.

”GDPR arată practic din acest punct de vedere: orice este cu adevărat necesar pentru funcţionarea unei aplicaţii poate funcţiona legal şi fără acordul utilizatorilor, orice altceva are nevoie de un DA sau NU, fară restricţii din partea lor” - susţine Max Schrems.

Cele mai multe plângeri în acest sens au fost făcute de cetăţeni din Austria, Belgia, Germania şi Franţa.

Max Schrems nu se află la primul conflict de acest gen cu Facebook. El a mai dat în judecată compania americană tot pe motive ce ţin de confidenţialitatea datelor.

Totodată, mai multe companii din afara UE au ales „opțiunea nucleară”, adică aceea de a bloca accesul pentru toți utilizatorii europeni, cu mai puțin de o zi înainte de intrarea în vigoare a noilor reglementări privind protecția datelor private (General Data Protection Regulation, GDPR), scrie The Guardian, pentru că nu se pot conforma noilor reguli. Printre acestea se numără: Instapaper (serviciu care permite salvarea unui conținut publicat pe internet pentru a putea fi citit ulterior), Unroll.me (o firmă care gestionează conținutul de mesagerii), Ragnarok (platformă de jocuri online).

Citeşte şi:

Intră în vigoare GDPR. Ce trebuie să ştii despre noile obligaţii

Parerea ta despre articol
Vizualizari
7522
Conţinut
Adauga comentariu
poza de profil
Gabriel
I
In locul Google sau FB as oferi o alternativa pentru utilizatori si anume accesul la servicii cu plata. Nu vrei sa ai reclame, bla-bla? dar vrei sa folosesti in continuare serviciile Google sau FB? Nu e nici-o problema dar e contra-cost.

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.