Ovidiu D. Popica

Șah la Tinder cu Facebook Dating și Secret Crush pentru iubăreți. Facebook își anunță noua față

Thumbnail

Facebook va intra în competiție directă cu aplicațiile de dating, precum Tinder, odată cu extinderea Facebook Dating în 14 țări și lansarea unor noi funcționalități pentru cei aflați în căutarea unei relații: profilul, separat, de dating și Secret Crush. Sunt câteva dintre schimbările majore de strategie și noutățile pe care Mark Zuckerberg și executivii de la Facebook, WhatsApp, Instagram le-au anunțat la Conferința F8.  

”Confidențial”, ”privat”, ”sigur” au fost cuvintele cel mai des folosite de executivii care s-au perindat pe scena Conferinței F8, evenimentul-show la care Facebook își anunță noutățile. După luni în șir de controverse, în special în ce privește confidențialitatea datelor adunate de la deținuții Facebook, Mark Zuckerberg a anunțat lumea că ”astăzi vom vorbi despre o platformă socială bazată pe confidențialitate” și a încercat să fie simpatic cu o glumiță pe seama reputației boțite a Rețelei:

”Știu că nu sunt prea mulți oameni care să și creadă că suntem serioși în privința asta.. Știu că nu avem chiar cea mai bună reputație – asta, ca să mă exprim indulgent - în ce privește confidențialitatea....”

Fondatorul Facebook a făcut o pauză studiată..., a râs cam de unul singur și a continuat netulburat: ”...dar mă angajez să facem chestia asta cum se cuvine!” Pe marele ecran din spatele lui au apărut principiile noii viziuni:

  • Interacțiune privată
  • Criptare
  • Efemeritatea conținutului
  • Siguranță
  • Interoperabilitate
  • Stocare sigură a datelor

Mesageria privată, grupurile mici și story-urile. Acesta este capitolul următor pentru serviciile Facebook a spus fondatorul și, după ce ne-a avertizat că noua viziune de confidențialitate ”nu se va întâmpla peste noapte” noutățile au venit pe bandă rulantă. Să le inventariem rapid:

  • În primul rând ne angajăm să lucrăm ”la vedere”. În al doilea rând vrem să ne asumăm un rol mai proactiv și să ne asigurăm că toți partenerii și dezvoltatorii noștri folosesc serviciile noastre cu bune intenții.
  • Construim, de asemenea, o infrastructură bazată masiv pe tehnologie și refacem toată această infrastructură pe care se bazează compania pentru a sprijini această viziune de confidențialitate...

Facebook Messenger: hub-ul din ”sufrageria digitală”

  • Pe parcursul anului viitor intenționăm să facem din Messenger cea mai rapidă aplicație de comunicare privată de pe întreaga planetă
  • Messenger va folosi mai puțină baterie, va ocupa mai puțin spațiu de stocare și va fi mai mult mai fiabilă decât oricând până acum
  • Testele premergătoare ne arată că scădem de la peste 127 de Mb până la sub 30 MB cu o viteză de pornire a aplicației (cold start) de 1,3 secunde.
  • Viitorul aparține confidențialității așa că suntem deja pe cale să criptăm, de la bun început, Messenger-ul în comunicarea de la user la user (end-to-end)
  • Pentru pentru prima dată introducem posibilitatea ca utilizatorii Messenger să poată apela nu doar prietenii lor de pe Facebook dar și prietenii lor apropiați și familia, pe Instagram și pe WhatsApp.
  • Mesagerul va fi rețeaua socială pentru cei mai apropiați prieteni și familie.
  • În mod particular, vom transforma al doilea tab din interiorul aplicației de mesagerie într-un spațiu complet dedicat, organizat în jurul celor care contează cel mai mult în viața utilizatorului.
  • Utilizatorul va putea, în acest tab, să-și facă public status-ul, să vadă story-urile sau amintirile comune.
  • Cei mai importanți prieteni, vor putea putea vedea împreună videoclipurile direct în aplicația de mesagerie.
  • Toate acestea vor fi accesibile, peste tot în lume, și dintr-o nouă aplicație de mesagerie special concepută pentru desktop.

WhatsApp: cataloage de produse și transfer de bani

  • WhatsApp e deja incredibilă în ce privește intimitatea și performanțele așa că, pentru următorul pas, ne concentrăm pe construirea tuturor căilor prin care ați dori să interacționați în ”sufrageria digitală”.
  • WhatsApp va rămâne mereu înrădăcinată în mesageria privată. E esența a ceea ce facem și, cum spunea și Mark, ne dăm seama că viitorul este legat de confidențialitate, deci sunt multe lucruri pe care le putem așeza peste nucleul mesageriei private.
  • Dacă locuiți undeva unde WhatsApp este popular știți deja că oamenii transmit constant mesaje de afaceri pe WhatsApp și vom face ca lucrul acesta să se întâmple și mai ușor.  Avem acum instrumente și mai puternice pentru ca oamenii și afacerile să poată comunica.
  • Curând vom lansa pentru WhatsApp Business un catalog de produse. Învățăm foarte mult deja de la testele noastre din India, unde un milion de oameni au posibilitatea să trimită și să primească bani.
  • Plănuim să extindem plățile și în alte țări, în curând.

Aplicația Facebook: prioritate pentru grupuri

  • Credem că fiecare își poate găsi loc într-o comunitate așa că am lucrat la o evoluție majoră și am reproiectat aplicația Facebook pentru a face comunitățile la fel de importante ca prietenii.
  • Totul începe cu un design nou, proaspăt – noi îl numim FB5 -, care este simplu, mai rapid, mai imersiv și pune comunitățile în centrul aplicației.
  • Noua versiune e deja disponibilă pentru aplicația de mobil din SUA și Canada iar versiunea desktop va veni în următoarele câteva luni.
  • Cu noua aplicație, utilizatorii vor avea posibilitatea de a salva, în Newsfeed, locul în care au navigat în pagină pentru a putea reveni acolo unde au rămas.
  • Va exista, de asemenea, o temă dark, pentru o vizualizare mai comodă a conținutului video.
  • Tab-ul de grupuri a fost complet redesenat; grupurile vor putea fi mai bine descoperite iar utilizatorul va primi sugestii de grupuri cu care s-ar putea potrivi ori de care ar putea fi interesat.
  • Noua aplicație va oferi acces direct către grupurile pe care utilizatorul deja le urmărește ori din care face parte. Grupurile vor fi mai ușor accesibile la compunerea și distribuirea postărilor.
  • Administratorii de grupuri vor putea posta anonimizat, în numele membrilor grupului care solicită mesaje către comunități de sprijin pe subiecte legate de legate de sănătate.
  • Angajatorii vor avea la dispoziție modele noi pentru anunțuri de recrutare iar utilizatorii vor putea interacționa direct cu cei care anunță job-uri disponibile.
  • Vor fi create comunități speciale pentru gameri, aceștia vor putea crea thread-uri, la fel ca pe forumurile specializate.
  • În SUA, deocamdată, companiile de curierat vor putea afișa stadiul livrărilor iar utilizatorii vor avea posibilitatea să verifice stadiul livrării, direct din contul de Facebook.

Prieteni noi, relații noi

  • Utilizatorii se vor putea conecta nu doar cu persoanele pe care le știu deja ci și cu oameni cu care nu se cunosc – funcția de numește ”Meet new friends” - și vor putea chiar să înceapă noi relații.
  • Profilul de dating va fi diferit de profilul principal iar cei interesați de noi cunoștințe le vor putea găsi pe Facebook, pe baza unui algoritm de potriviri – pasiuni, loc de reședință, studii, evenimente de interes comun.
  • Activitățile din profilul de dating vor fi vizibile doar celor interesați de persoana respectivă. Tocmai a fost anunțată extinderea Facebook Dating în 14 țări, pe lângă cele 5 în care era deja disponibil și în SUA, spre finalul anului.
  • Secret Crush – ingredientul cu care Facebook vrea să provoace poziția aplicațiilor de dating precum Tinder e o funcție specializată a Facebook Dating care permite crearea unei liste scurte, confidențială. Dacă și una dintre persoanele din lista scurtă, te adaugă, la rându-i pe lista sa scurtă, Secret Crush face ”lipeala”.
  • Reprezentanții Facebook au reafirmat că toate interacțiunile din Facebook Dating vor fi sigure, confidențiale și vizibile doar pentru persoanele din cercul restrâns de dating.

Reproiectare și la Instagram

  • Camera Instagram va fi mai simplă și mai ușor de utilizat. Va avea un ecran care va permite utilizatorilor să fie mai creativi și să creeze postări chiar dacă nu au o imagine sau un videoclip.
  • Noua versiune lnstagram testează, deocamdată în Canada, afișarea rezervată a like-urilor (le poate vedea doar titularul contului) și își propune să reducă postările agresive înclusiv cu posibilitatea ca utilizatorul să renunțe la Instagram dacă se află într-un moment sensibil.
  • Instagram promite, deasemenea extinderea integrării cu Reaitatea Virtuală și dispozitivele Oculus

Tu ce crezi va fi mai bine sau va fi mai rău? Votează la sondajul StartupCafe.ro sau comentează în formularul de la finalul articolului (necesită login)

Parallax

Vizualizari
6652
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri