De ce evită românii să folosească aplicațiile de ridesharing precum Uber, Taxify sau BlaBlaCar - Afaceri - StartupCafe.ro
Adi Iacob

De ce evită românii să folosească aplicațiile de ridesharing precum Uber, Taxify sau BlaBlaCar

Thumbnail

Serviciile de ridesharing sunt o opţiune cunoscută în mediul urban, dar există încă o reticienţă în a apela la acestea în rândul românilor, potrivit unui studiu online.

Opt din zece români cunosc cel puţin un serviciu de ridesharing, arată un studiu iSense Solutions, desfăşurat online, pe românii din mediul urban. 

„Cel mai cunoscut furnizor de astfel de servicii rămâne Uber, de altfel şi primul jucător intrat pe piaţă: 75% dintre români declară că au auzit de Uber, în timp ce 34% au auzit de BlaBlaCar, 26% de Taxify şi 13% de Black Cab, se menţionează în studiul citat de Mediafax.

Cu toate că le sunt cunoscute, un sfert dintre românii care au aceste servicii disponibile în oraşul lor le evită din cauza lipsei de încredere, pe când o mică parte dintre ei (10%) nu o fac, pentru că nu pot comanda prin apelare telefonică sau pentru că tarifele sunt prea mari (11%).

Aproape jumătate (47%) dintre românii care au auzit de car sharing din oraşele în care aceste servicii sunt disponibile le-au şi utilizat: 40% dintre ei au apelat la Uber, 10% la Taxify, 8% la BlaBlaCar şi 3% au folosit Black Cab. Uber este şi serviciul cel mai des folosit, dintre cei care utilizează servicii de car sharing, 68% apelează cel mai des la Uber, în timp ce 11% folosesc cel mai des Taxify, 8% BlaBlaCar, iar 3% BlackCab.

Cele mai importante motive pentru care românii din mediul urban apelează la servicii de car sharing sunt: 

  • amabilitatea şoferilor (86%) 
  • siguranţa (85%)
  • modul de conducere al şoferilor (81%) 
  • posibilitatea de a comanda printr-o aplicaţie (80%)

În acelaşi timp, pentru românii care folosesc car sharing, cele mai importante aspecte la care ţin sunt reprezentate de: 

  • siguranţa acestor servicii (76%)
  • posibilitatea de a comanda prin aplicaţie (74%)
  • curăţenia maşinilor (74%)
  • amabilitatea (74%) 
  • modul de a conduce al şoferilor (73%)

„Românii apelează la car sharing şi pentru experienţa avută în timpul accesării serviciilor. Putem spune că românii care folosesc servicii de car sharing sunt consumatori maturi, care apreciază şi experienţa accesării unui serviciu şi nu se uită exclusiv la costul financiar”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner al iSense Solutions.

Dintre românii care utilizează servicii de car sharing, 49% au plătit cash, 30% au plătit cu cardul, iar 22% au plătit atât cash, cât şi cu cardul. Cei care plătesc cu cardul o fac pentru că le este mai comod, suma se extrage automat (84%), nu trebuie să aibă bani cash asupra lor (52%), plătesc un preţ fix, fără să fie nevoie să lase bacşiş (41%) şi este o metodă de plată sigură (38%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 990 de respondenţi din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
6138
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.