Adi Iacob

De la eșec la "aplicația anului", conform Google

Thumbnail

Aplicația Drops, dedicată învățării limbilor străine, a fost numită numită de Google "cea mai bună aplicație Google din 2018", după ce a depășit nivelul de 10 milioane de descărcări, iar veniturile startup-ului au crescut de cinci ori. Potrivit co-fondatorului – Daniel Farkas, a fost  nevoie de un eșec uriaș pentru a ajunge pe calea cea bună și pentru a construi o platformă de succes.

Dezvoltatorii aplicației susțin că utilizatorii pot învăța o nouă limbă, din cele 31 disponibile, cu un timp minim petrecut în acest scop, scrie CNBC.

"Fiind european, mi-am dat seama rapid că vorbind mai mult de o limbă este cheia către piața globală", a spus antreprenorul maghiar.

Ideea lui Farkas pentru aplicație a provenit din propria sa experiență de a încerca să învețe o limbă cât mai repede posibil. El spune că a observat un decalaj pe piață pentru o soluție rapidă. În cele din urmă, el și co-fondatorul Mark Szulyovszky au dezvoltat LearnInvisible – dar, deși aplicația avea toate instrumentele necesare pentru a învăța o nouă limbă, utilizatorii s-au plictisit și nu s-au au petrecut suficient de mult timp pentru a învăța ceva.

"Am fost conștienți de greșelile noastre și ne-am petrecut mult timp analizând ce a mers prost - ne-am dat seama că doar eficiența nu este suficientă. Cu LearnInvisible, oamenii nu s-au întors (pe aplicație) după ce au încercat prima oară. Așa că am decis să începem de la zero", a explicat Daniel Farkas, într-un interviu acordat CNBC.

Cofondatorii au decis să integreze toată eficacitatea educațională a primei aplicații - Learn Invisible - cu un concept mai atrăgător și au lansat Drops în 2015.

"În principiu, am decis să construim un joc, dar acesta este un joc cu un scop mai nobil (...) Plictiseala este dușmanul cursantului, așa că ne concentrăm mult pe elementele vizuale - suntem obsedați de design și dorim să construim un design frumos", spune antreprenorul.

De asemenea, ei au fost conștienți de limitele unei aplicații. Utilizatorii Drops învață prin asocierea imaginilor cu cuvinte - ca într-un format asemănător jocurilor - însă platforma nu intră în pofunzimea limbilor pe care le oferă.

"Drops se concentrează asupra vocabularului deoarece dorim să facem un lucru foarte bine - nu oferim un întreg meniu de cunoștințe lingvistice, cum ar fi gramatica (...) Nu credem că o aplicație este capabilă să-i facă pe utilizatori să vorbească o limbă fluent - pentru a dobândi toate aceste cunoștințe este cel mai bine să practici cu un profesor. Și noi nu vrem să luăm locul profesorului", a explicat Farkas. 

Prin lansarea unui produs fără a cere sfaturi de la specialiști, fondatorii au și-au dat seama cum doreau ca afacerea lor să fie operată. Potrivit lui Farkas, modul în care funcționează în prezent Drops este o parte esențială a succesului său. El a declarat că afacerea, cu sediul în Estonia, nu are sedii fizice, dar încă mai angajează oameni în întreaga lume.

"Avem nevoie de o strategie pentru modul în care urma să aducem produsul pe piață și nu aveam nicio idee despre cum să conducem o afacere (...) Am construit prima versiune LearnInvisible fără oameni cheie și am sperat că totul era corect. Nu a fost așa", spune antreprenorul.

Parallax

Vizualizari
2452
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri