Denisa Crăciun

eMAG: Aproape 57.000 de antreprenori își vând produsele prin platformă. Câți comercializează internațional

Tudor-Manea

În ultimii trei ani, numărul antreprenorilor care vând produse prin platforma eMAG aproape s-a dublat, ajungând la aproape 57.000, au anunțat, luni, reprezentanții marketplace-ului, la o conferință de presă. 

Numărul de selleri care vând pe eMAG Marketplace în regiune a ajuns în anul fiscal 2024 la 56.972.

De asemenea, numărul comercianților din România care exportă prin marketplace în Ungaria și Bulgaria a crescut. Astfel, 12.387 de selleri români activi vând internațional prin platformă, iar volumul ofertelor lor a ajuns la 22,3 milioane în anul fiscal 2024, față de 9,4 milioane în anul fiscal 2023.

„Dacă ne uităm la numărul de selleri, pentru antreprenorii din România eMAG marketplace este o soluție de export, este o soluție prin care sellerii pot vinde deodată în trei țări. În trei țări înseamnă o populație de 35 de milioane de oameni, care este o populație destul de mare și semnificativă și înseamnă un proces ușor pentru a-ți vinde marfa la export. Dacă te gândești ce înseamnă să deschizi un magazin nou într-o țară nouă sau să faci o vânzare într-o țară nouă, probabil că te vei speria ca antreprenor sau ca business local. Însă în momentul în care această listare se întâmplă o dată, intri în platforma eMAG și foarte ușor poți să transferi produsele pe care le listezi pentru România în celelalte două țări, lucrurile devin mult mai simple și posibilitățile de creștere sunt mult mai mari pentru acești selleri. Asta înseamnă că și numărul de oferte pe care ei le pot oferi mai departe în cele trei țări a crescut foarte mult”, a explicat Irina Pencea, General Manager eMAG România și Senior VP Ungaria și Bulgaria, la o conferință de presă.

SC-FOTO

Platforma eMAG România a făcut în 2023 afaceri de aproape 6 miliarde de lei (5,979 miliarde lei), o creștere de 11% față de 2022. Așa cum am mai scris pe StartupCafe.ro, Dante International, compania de comerț online care operează platformele eMAG România, Fashion Days România și realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria și Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,824 miliarde de lei, cu 8,3% mai mult decât în 2022.

Cifra de afaceri a Grupului eMAG în 2023 a fost 10,2 miliarde de lei, cu 11% mai mare decât în anul precedent.

900 milioane de lei, investiții pregătite de grupul eMAG

Pentru perioada 2024 – 2025, grupul eMAG are în vedere investiții de aproape 900 milioane de lei.

„Vom continua să investim și în anul fiscal următor. Noi îl numim fiscal year 2025, a început la 1 aprilie 2024, se termină la 31 martie 2025. Avem un plan de investiții de 900 de milioane de lei la nivel de tot grupul de companii și în ce vrem să investim. În primul rând vrem să investim în achiziții și în extinderea companiilor din grup, în România, Ungaria, Bulgaria. În sensul acesta vrem să investim 320 de milioane de lei. Vrem să dezvoltăm logistica de e-commerce, depozite sau puncte de livrare. În zona aceasta vom investi 309 milioane lei. Vom continua investițiile în tehnologie, 161 de milioane lei, în zona de diversificare a metodelor de plată, în zona de credit și vom aloca un buget de 86 de milioane lei. Nu în ultimul rând, continuăm să investim în extinderea gamelor de produse atât în eMAG România, Bulgaria, Ungaria, dar și în celalalte companii din grup, cum ar fi Fashion Days, care acum mă aștept să cunoască o extindere foarte mare a gamei de produse”, a declarat Tudor Manea, CEO Group eMAG.

Pentru extinderea gamelor de produse se pregătește o investiție de 22 milioane de lei. 

Directorul general al grupului eMAG a mai spus că în ceea ce privește investițiile în tehnologie, „un rol important îl va juca zona de AI deoarece vom reuși să traducem mult mai ușor contentul și să traducem mult mai ușor produsele sellerilor români în afara țării. După aceea vom investi în modul în care clienții explorează gama de produse”, a mai spus el, completând că va fi construit un „browsing de imagini pe platforma eMAG” față de cel curent, bazat mai mult pe text.

„În zona de plată, visul nostru este ca fiecare client să ajungă să aibă o limită de credit în cont. Suntem pe acest drum, 2 milioane de clienți au deja această limită și ne dorim să creștem mult mai mult acest număr și nu în ultimul rând, în zona de customer care, lucrăm ca chatbotul pe care îl avem în momentul de față să ofere o interacțiune mult mai umană”, a mai spus CEO-ul.

Top categorii de produse plătite cu MyWallet

Pe platforma eMAG sunt peste 2 milioane de clienți eligibili pentru una dintre metodele de plată MyWallet (plata în 30 de zile, în 4 patru rate sau 12), cele mai cumpărate produse fiind cele din următoarele categorii:

  • încălțăminte – 23%
  • îmbrăcăminte bărbați – 16%
  • fashion copii – 14%
  • sport – 13%
  • anvelope și jante – 9%
  • televizoare – 8%
  • console gaming – 8%
  • băuturi – 8%

eMAG România își propune să crească în anul fiscal 2025 undeva între 11 – 15% în ceea ce privește cifra de afaceri, la fel și la nivel de grup.

---

Citește și:

Parallax

Vizualizari
1001
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri