Claudiu Zamfir

Magazinul online Elefant.ro a atras 1,6 milioane de euro, finanțare din obligațiuni

Thumbnail

Magazinul online Elefant.ro, foarte popular mai ales pe segmentul de cărți, a atras o finanțare de 7,65 milioane de lei (peste 1,6 milioane de euro) prin obligațiunile pe care le-a emis, a informat, joi, compania de intermediere a ofertei.

Conform Tradeville, oferta de obligațiuni emise de Elefant Online SA „a fost încheiată cu succes, fiind suprasubscrisă cu 32% față de valoarea inițială”.

Compania a atras astfel o finanțare de 7,65 milioane de lei. Oferta de tip „plasament privat” a avut o valoare iniţială de 5,8 milioane de lei, ȋnsă aceasta a fost majorată „ca urmare a interesului ridicat din partea investitorilor”, mai spune Tradeville, care a intermediat tranzacția.

În perioada următoare se vor face demersuri pentru listarea emisiunii de obligațiuni la Bursa de Valori București, a precizat Tradeville.

Subscrierile pentru obligaţiunile Elefant Online S.A. s-au putut face numai prin intermediul Tradeville, iar oferta a fost disponibilă pentru un număr restrâns de investitori (sub 150).

„Datorită cererii ridicate oferta a fost ȋnchisă anticipat, cu 4 zile mai devreme decât data stabilită iniţial”, a precizat intermediarul.

„Oferta de obligaţiuni a Elefant Online SA a beneficiat de o suprasubscriere care a depăşit cu 65% suma minimă necesară succesului ofertei. Suprasubscrierea relevă încrederea în creștere a investitorilor în acest tip de instrumente financiare, dar și în potențialul emitentului”, a declarat Mihaela Bîciu, directorul general al Tradeville.

Oferta a fost prevăzută să se desfăşoare ȋn perioada 10-25 septembrie, însă a fost închisă anticipat, la data de 21 septembrie, datorită cererii ridicate. Obligațiunile Elefant Online S.A. sunt emise pe o perioadă de trei ani și oferă o rată a cuponului de 9% pe an (în tranșe semestriale). Rambursarea principalului va avea loc integral, la scadență. Prețul unei obligațiuni a fost de 100 lei, egal cu valoarea nominală, a precizat Tradeville.

Elefant Online S.A. se prezintă drept al doilea jucător din România în e-commerce după numărul de clienți, ȋnregistrând o creştere accelerată a afacerilor ȋn ultimii ani. Volumul comenzilor a urcat de 3,5 ori între 2014 și 2017, iar cifra de afaceri a crescut de 2,6 ori ȋn aceeaşi perioadă, în condițiile în care anul trecut doar 17% din populație a efectuat cumpărături online.

„Încrederea investitorilor în elefant.ro demonstreză viabilitatea planului ambițios cu care am pornit la drum în urmă cu 8 ani: crearea și dezvoltarea unui mall online dedicat familiei. Evoluția sa de acum înainte va convinge tot mai mulți investitori că în acest domeniu, dar mai ales la elefant.ro, există un potențial imens de creștere”, a declarat Sergiu Chircă, CEO al Elefant Online S.A.

Elefant.ro a fost lansat în anul 2010 și și-a început activitatea ca librărie online, iar ulterior a devenit mall online. Site-ul comercializează în prezent în jur de 110.000 de produse din categoriile carte, jucării, ceasuri, parfumuri, îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, cosmetice şi produse de îngrijire personală, electronice și electrocasnice.

Elefant s-a extins şi în afara ţării, deschizând o filiala la Chişinău, în Republica Moldova și deține magazinul online local elefant.md.

Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanțelor, Elefant Online avea în anul 2017 o cifră de afaceri de 130,98 milioane de lei, cu 17 milioane de lei mai mult decât în anul 2016. Firma a înregistrat anul trecut pierderi în valoare de 21,71 milioane de lei, în timp ce în 2016 a fost pe pierdere cu 16,8 milioane lei.

Afacerea de comerț online este controlată de antreprenorul Ion Sturza, un important om de afaceri din Republica Moldova, președinte al fondului de investiții Fribourg Capital, orientat către startupurile de tehnologie.

Eu consider că antreprenorul este o specie rară, se naște unul la un milion, o dată la 100 de ani și acela se numește Steve Jobs. Restul sunt meseriași. Atunci când vrem să ne aventurăm să ne ocupăm de afaceri, trebuie să știm un pic de economie, un pic de legal, de resurse umane, de proceduri corporate” - spunea Sturza, fost prim-ministru al Republicii Molodva, la o conferință Business Days la Cluj, anul trecut.

Citește și:

Parallax

Vizualizari
882
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri