Adi Iacob
Elefant.ro ar putea fi primul magazin online românesc care caută finanțare pe bursă. Elefant Online, administratorul elefant.ro, pregătește lansarea unei emisiuni de obligațiuni corporative nominative în valoare totală de 4,64 milioane de lei (aproximativ 1 milion de euro), cu posibilitatea suplimentării până la 14 milioane de lei. Scadența titlurilor va fi 3 ani de la data încheirii plasamentului și cu o rată a dobânzii anuale de 9%/an, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
La începutul lunii iulie, Economica.net anunța posibilitatea lansării emisiunii de obligațiuni și menționa că va fi adresată către cel mult 149 de investitori persoane fizice și juridice, alții decât investitorii calificați.
"În cazul în care vom realiza o astfel de emisiune o vom face în principal pentru a testa apetitul pieței iar subscrierea va fi una relativ mică, de circa 1 milion de euro, echivalent în lei", spunea la începutul lunii Sergiu Chircă, CEO elefant.ro, într-un interviu acordat Economica.net.
Elefant.ro a fost lansat în anul 2010 și și-a început activitatea ca librărie online, iar ulterior a devenit mall online. Site-ul comercializează în prezent în jur de 110.000 de produse din categoriile carte, jucării, ceasuri, parfumuri, îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, cosmetice şi produse de îngrijire personală, electronice și electrocasnice.
Elefant s-a extins şi în afara ţării, deschizând o filiala la Chişinău, în Republica Moldova și deține magazinul online local elefant.md.
Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanțelor, Elefant Online avea în anul 2017 o cifră de afaceri de 130,98 milioane de lei, cu 17 milioane de lei mai mult decât în anul 2016.
Firma a înregistrat anul trecut pierderi în valoare de 21,71 milioane de lei, în timp ce în 2016 a fost pe pierdere cu 16,8 milioane lei.