Raluca Abrihan

Dropbox compania pe care Steve Jobs ar fi închis-o a fost evaluată la 12 miliarde dolari, după listarea la bursă

Thumbnail

Platforma ce oferă servicii de stocare de fişiere în cloud Dropbox şi-a anunţat vineri listarea la bursa din New York. În urma acestei oferte publice iniţiale compania a fost evaluată la 12 miliarde de dolari. Iată poveste startup-ului pe care Steve Jobs voia să-l închidă.

Povestea Dropbox începe în 2007, când Drew Houston, absolvent de Informatică la Massachusetts Institute of Technology, lansa acest startup pe piaţă, de unul singur, după ce un alt co-fondator s-a retras din afacere în ultima clipă, notează BusinessInsider.com. Numele iniţial al startup-ului era getdropbox.com.

Houston face programare încă de la vârsta de 5 ani şi a fost de-a lungul timpului implicat şi în alte startup-uri precum: Bit9, Accolade sau Hubspot. El a fost numit în mai multe rânduri ca fiind unul dintre cei mai importanţi tineri antrerpenori, de către publicaţii precum Business Week sau inc.com.

Platforma creată de el permite stocarea documentelor (în principal foto şi video) în colud, iar utilizatorii le pot apoi distribui cu uşurinţă altor utilizatori.

Unul dintre principalii investitori ai Dropbox, pe când platforma se afla abia la început, a fost Y Combinator – cel mai mare incubatoare de afaceri din lume, care a sprijinit, probabil, cei mai mulţi “unicorni”, iar printre startup-urile incubate aici se numără: Airbnb, Stripe, Instacart şi Coinbase, notează cnbc.com. Însă, potrivit aceleiaşi surse, Y Combinator era cât pe ce să zică “pas” investiţiei cerute de Drew Houston în urmă cu câţiva ani. Totuşi, el a reuşit în cele din urmă să îi convigă pe cei de la Y Combinator să-i ofere încrederea, iar Dropbox a ajuns azi primul startup incubat ce YC care se listează la bursă.

Întâlnirea cu Steve Jobs

Dropbox este mai degrabă o funcţie a unui produs (it was rather a feature than a company), decât o companie – a spus Steve Jobs, după întâlnirea cu Drew Houston şi că în cazul unei achiziţii Apple, cel mai probabil ar închide compania. Drept urmare Houston i-a intors spatele lui Jobs şi în loc să vândă a trecut la o nouă strategie, de extindere prin achiziţii.

Lui i s-a alăturat ulterior, în calitate de co-fondator, în 2011, Arash Ferdowsi. Un an mai târziu Dropbox a achiziţionat TapEngage, o platformă care să îi permită colaborarea cu advertiseri şi publicaţii, a urmat apoi achiziţia Audiogalaxy (care să le permită utilizatorilor stocarea de fişiere audio) şi Snapjoy (care le permite utilizatorilor să-şi arhiveze în platformă poze direct din telefon, camere foto digitale sau din aplicaţii precum Flickr, Instagram şi Picasa). Lista continuă cu alte aplicaţii: CloudOn (editare documete), Clementine (serviciu de comunicaţii), Loom (photo sharing) şi Hackpad (sharing de documete) – pe ultimele două le-a închis ulterior.

În luna august a anului, Dropbox avea 500 de milioane de utilizatori, dintre care 200.000 erau firme, care îşi ţin fişierele stocate în cloud prin Dropbox. A înregistrat venituri de peste 1 miliard de dolari, dar se concentrează pe vânzări către companii mici, încasând aproximativ 110 dolari per client, spre deosebire de principalul său competitor din piaţă, Box, care încasează în medie 6.100 dolari per client, potrivit entrepreneur.com.

Oferta publică iniţială a Drobox a fost de 756 milioane de dolari. Firma este deţinută în proportie de 23% de fondul de investiţii Sequoia Capital.

Surse: businessinsider.com, techcrunch.com, entrepreneur.com.

Parallax

Vizualizari
3194
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Modrea
Mihai
Normal că Jobs ar fi închis-o, că doar a fost mare vizionar. 12 miliarde era maculatură pentru el.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri