Denisa Crăciun
Directorul general (CEO) al grupului eMAG, Tudor Manea, a explicat luni, pentru StartupCafe.ro, care au fost motivele pentru care grupul a decis să vândă aplicația de livrări Tazz către platforma de comerț de origine finlandeză Wolt, deținută de compania DoorDash din SUA.
El a afirmat că Tazz avea nevoie să se dezvolte mai mult. „Alături de noi, lucrurile ar fi fost mai încete decât alături de Wolt DoorDash”, a spus CEO-ul grupului eMAG.
„Tazz ne ajuta foarte mult. Noi de obicei când ne uităm la un business, ne uităm pe două paliere. O dată engagementul clienților, adică câte comenzi plasează clientul în acel business, și apoi ne uităm la perspectiva financiară pe termen lung a acelui business. Și Tazz ne ajută foarte mult pe zona de customer engagament. E posibil să ne ajute și pe perspectiva financiară pe termen lung. Dar ei aveau nevoie să crească, aveau nevoie să se dezvolte foarte mult, iar alături de noi lucrurile ar fi fost mai încete decât alături de la Wolt Doordash. Ei au o experiență foarte mare pe zona aceasta. Sunt prezenți în 28 de țări. Ei cunosc foarte bine business-ul acesta”, a declarat Tudor Manea pentru StartupCafe.ro.
Manea a completat că Wolt are o tehnologie foarte bună, drept urmare eMAG a optat pentru acest acord.
„Vom beneficia mult mai mult de experiența lor. Această experiență a lor ne va ajuta să câștigăm mult mai mulți clienți în Genius. Am vrut să oprim multă valoare în Genius, dar să oferim mai repede. Cum putem să oferim mai repede? Doar cu un partener extern. Probabil că ne-ar fi luat 3-4 ani să ajungem singuri la un nivel de experiență client pe care cu ei îl vom avea la anul. Cam ăsta a fost trade-off-ul. Da, ne pare rău. Ne-am tăiat o mână și un picior, dar pentru ca Genius să crească, cred că a fost o decizie bună”, a spus directorul general al eMAG.
eMAG nu ia în considerare și alte exit-uri în perioada următoare, a mai spus Tudor Manea.
Tazz a anunțat la mijlocul lunii octombrie 2024 că va fi achiziționată de Wolt. Este de așteptat ca tranzacția să se finalizeze în următoarele luni, după ce va primi aprobările legale din partea autorităților.
După finalizarea tranzacției, planul este ca platforma Tazz să fie integrată sub brandul și produsul Wolt.
Wolt, cu sediul în Helsinki, are o echipă de peste 12.000 de persoane și operează în 28 de țări. Platforma conectează persoanele care vor să comande mâncare, alimente și alte bunuri cu cei interesați să le vândă și să le livreze. Wolt a fost fondată în 2014 și din 2022 este deținută de DoorDash. Împreună operează astăzi în peste 30 de țări.
Tazz este prezentă în peste 35 de orașe din România și are o echipă de 260 de persoane. Aplicația este membră a programului eMAG Genius. După finalizarea achiziției, clienții Tazz vor beneficia în continuare de acest program.
Serviciul de livrări de mâncare de la restaurante, care lucrează cu livratori terți, Tazz a rămas pe pierderi și în anul 2023, conform datelor oficiale consultate de StartupCafe.ro.
În 2023, firma HCL Online Advertising SRL, din Timișoara, care operează platforma de livrări Tazz by eMAG, a obținut venituri de 213,4 milioane de lei, în creștere cu 20% față de anul 2022.
Firma a înregistrat, însă, pierderi de 49,3 milioane de lei în anul 2023, dar acestea au scăzut totuși cu 55% față de anul 2022. În 2023, Tazz a avut 173 de angajați proprii, în scădere cu 50 de posturi față de anul 2022. Aici nu intră curierii care lucrează pe platformă prin intermediul altor firme.
Tazz by eMAG este fosta EuCeMananc, o platformă online de livrări lansată în anul 2014, la Timișoara, de antreprenorii Alin Șerban, Mihai Brenda și Laurențiu Duță. Începând din anul 2019, eMAG a preluat un pachet majoritar (54%) din business-ul EuCeMananc. Între timp, Dante International (eMAG) a ajuns să dețină 99,99% din Tazz, restul de 0,01% fiind în posesia fondatorului operatorului de livrări, Alin Șerban, care este și directorul acestei platforme, potrivit Termene.ro.