Cursele cu Uber şi Bolt costă mai mult, pentru că numărul maşinilor a scăzut
Raluca Abrihan

Cursele cu Uber şi Bolt costă mai mult, pentru că numărul maşinilor a scăzut

Thumbnail

Tarifele curselor cu Uber şi Bolt cresc pentru că sunt mulţi clienţi şi puţine maşini. De la începutul lunii, şoferii din platformele de ridesharing sunt amendaţi cu 5.000 de lei dacă nu au actele în regulă, aşa că mulţi s-au retras, scrie Mediafax.

Cursele comandate în aplicaţii de ridesharing costă mai mult, deoarece numărul maşinilor a scăzut, iar mulţi şoferi s-au retras pentru că nu au actele în regulă.

De la începutul lunii, şoferii din platformele de ridesharing sunt amendaţi cu 5.000 de lei dacă nu au actele în regulă.

„Mașinile au rămas mai puţine pe stradă şi atunci tarifele au crescut”, declară un șofer, potrivit agenţiei de presă.

Clienții, însă, au și de câştigat, pentru că noua lege obligă şoferii de ridesharing să aibă acte care să ateste că ştiu meserie, au maşini sigure şi pot să despăgubească pasagerul în cazul unor accidente.

„Nu s-a ştiut niciodată de ce documente e nevoie. Legea care a intrat în vigoare acum spune negru pe alb ce acte trebuie să aibă şoferul”, declară Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală.

„E vorba de atestatul care ne dă dreptul să practicăm meseria asta.Pentru...E vorba de un atestat pentru transportul în regim de închiriere. Ecusonul de la platforma pe care activezi, în cazul meu, Uber, copia conformă a licenţei de transport în regim alternativ, asigurarea pentru persoane şi bagaje, plus asigurarea obligatorie.Cam acestea ar fi documentele...Şi, ăăă, trebuie să facem revizia tehnică periodică la şase luni. Asta e, practic, ecusonul care vă arată dumneavoastră că eu sunt atestat să fac treaba asta.Trebuie pus undeva la vedere, astfel încât poliţiştii să-l poată repera uşor.Şi în rest, să avem spor la comenzi”, a spus un șofer.

20.000 de şoferi au obţinut până acum autorizaţii pentru transport în regim de închiriere şi câteva mii depun acum actele care costă 1.000 de lei.

Piaţa platformelor de mobilitate urbană din România a fost estimată la un miliard şase sute de milioane de lei anul trecut, iar clienţii sunt mulţumiţi chiar dacă preţurile au crescut.

„Îmi plac şoferii, sunt de treabă, mai purtăm conversaţii, de ce nu, şi sunt de calitate”, spune un client ridesharing.

„E foarte rapid şi vine imediat”, spune altul.

Legea care impune condiţii drastice şoferilor din ridesharing a fost aprobată anul trecut, după proteste de amploare ale taximetriştilor.

Citeşte şi:

Parallax

Vizualizari
3603
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri