SMILE MEDIA

Cum să găsești rapid un sediu social pentru firma ta - webPR

Thumbnail

Procedura de înființare a unei societăți în România a fost simplificată destul de mult în ultimii ani, însă etapele au rămas aceleași. Unul dintre primii pași care trebuie urmăriți la înființarea unei firme este găsirea unui sediu social. Acesta este și unul dintre pașii care durează cel mai mult dacă nu se folosesc servicii precum cel de găzduire a unui sediu social. Însă, până la acest pas, mai sunt și alte moduri de a găsi un sediu social pentru o firmă.

Ce este sediul social și cum se stabilește acesta?

Sediul social este o adresă oficială a societății care se regăsește atât în evidențele Registrului Comerțului, cât și pe înscrisurile oficiale emise de firmă. Sediul social atestă și rezidența firmei.

Stabilirea sediului social nu este greu de dobândit, însă trebuie avute în vedere mai multe aspecte, printre care:

-        sediul social trebuie să corespundă normelor juridice în vigoare;

-        acesta trebuie să corespundă și cerințelor impuse de ANAF;

-        sediul social trebuie dovedit printr-un contract sau un alt document oficial;

-        adresa aleasă trebuie înregistrată la ANAF și la Registrul Comerțului cu scopul de a servi ca sediu social.

Sediul social poate fi dobândit în mai multe feluri, după cum vom vedea mai jos.

Apartamentele de bloc, folosite ca sedii sociale

Apartamentul de bloc, fie proprietate personală sau închiriat, este destul de des folosit ca sediu social în România. Pentru a fi utilizat în acest scop însă, proprietarul sau chiriașul trebuie să obțină anumite aprobări și anume din partea vecinilor și a asociației de proprietari.

Stabilirea sediului social într-un apartament de bloc se va baza pe un contract de închiriere sau de comodat care trebuie înregistrat la ANAF. Este important de știut ca Registrul Comerțului va verifica acest contract la depunerea dosarului de înmatriculare a societății.

Stabilirea unui sediu social într-o clădire comercială sau de birouri

Numărul clădirilor de birouri a început să capete amploare și la noi, astfel încât numărul celor care hotărăsc să închirieze spații în astfel de clădiri a crescut destul de mult în ultimii ani. Stabilirea sediului social într-o clădire de birouri sau un alt spațiu comercial este mult mai simplă, bazând-se pe un contract de închiriere.

De asemenea, stabilirea unui sediu social într-o clădire de birouri sau de spații comerciale este mai ușor de realizat în comparație cu alegerea unui apartament de bloc.

Serviciile de găzduire de sediu social

Deși sunt cunoscute de ceva vreme, serviciile de găzduire de sediu social nu au fost foarte des utilizate la noi. Având la baza Legea societăților, aceste servicii pot fi oferite doar de firme sau birouri de avocatură în țara noastră. Singurul dezavantaj al acestui tip de sediu social este imposibilitatea de a-l folosi la înmatricularea unui PFA.

Serviciile de găzduire de sediu social sunt de obicei puse la dispoziție la prețuri mult mai avantajoase decât celelalte două opțiuni și pot fi folosite pe perioade limitate de timp, în funcție de nevoie.

Găsirea unui sediu social a fost simplificată destul de mult în ultimii ani prin toate opțiunile puse la dispoziție antreprenorilor. Stabilirea acestuia trebuie făcută în funcție de nevoile firmei și de costurile legate de înființarea și de administrarea firmei, cel puțin la început de drum.

Parallax

Vizualizari
491
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 356
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri