Cum a ajuns curentul vegan din bucătărie în industria modei
Adi Iacob

Cum a ajuns curentul vegan din bucătărie în industria modei

Thumbnail

Curentul vegan face un pas important, ieșind din bucătărie și intrând în lumea modei, a hainelor, încălțămintei și accesoriilor. Haine și accesorii etichetate drept lipsite de produse de origine animală sunt lansate de retaileri precum Marks & Spencer, Zara și New Look.

Există blănuri vegane, curele vegane din plastic și iută, precum și încălțăminte fabricată din scoarță de copac, cauciuc natural și fibră de nucă de cocos, etichetată vegană, scrie BBC, citat de Mediafax.

Cercetătorii companiei Mintel spun, în ultimul lor raport despre modă și durabilitate, că tendința trece din bucătărie în dulap, bunăstarea animalelor ajungând în fruntea unei listei de probleme pe care oamenii spun le au în vedere înainte de a cumpăra haine, 42% apreciind-o importantă pentru ei.

Reprezentanții Mintel susțin că în anul 2019 va fi înregistrat un boom în colecțiile de încălțăminte fără piele naturală, cumpărători de toate vârstele spunând că vor cumpăra încălțăminte etichetată „vegan”.

Pe lângă faptul că este la modă și mult mai atrăgătoare decât eticheta „piele sintetică”, eticheta „vegan” oferă o distincție importantă suplimentară, spun specialiștii, care atrag atenția că întregul produs ar trebuie să fie vegan, inclusiv adezivul pantofului sau substanțele folosite pentru finisare.

Designerul Stella McCartney, un pionier în domeniu a trecut de la pielea și blana vegană și explorează acum un înlocuitor de piele făcut din ciuperci sau încearcă să înlocuiască mătasea cu proteine ​​de drojdie.

În zona mai ieftină a pieței, unele branduri mari transformă deja cererea pentru moda vegană în vânzări. Dr Martens, furnizor de cizme și ghete, a cunoscut o creștere de 300% a vânzărilor versiunilor vegane a produselor sale în ultimul an. Lansate chiar în 2011, produsele vegane sunt fabricate dintr-o combinație de poliester și poliuretan. După creșterea rapidă de anul trecut, cizmele vegane au reprezentat 4% din toate perechile vândute.

În total, în 2018 erau 119 produse vegane, îar în acest an numărul a explodat la 1.956.

Aceste produse vin cu un cost suplimentar pentru consumatori. Produsele vegane Doc Martens costă la fel ca originalele din piele. De exemplu, lanțul de magazine New Look vinde pantofi sau genți de laptop vegane la prețuri comparabile cu celelalte produse ale sale.

În trecut, produsele „etice” erau poziționate în zona premium, dar, pe de altă parte, o geantă „cu aspect de piele” ar fi costat jumătate din prețul real. 

Prețurile similare sunt justificate, spun specialiștii, deoarece costul materialelor este o mică parte din costul total, iar costurile de producție nu sunt mai mici pentru produsele vegane.

O altă întrebare este cât de etică este această categorie nouă. Este vorba de durabilitate, de tehnicile de producție, de impactul asupra creșterii culturilor, de poluare, biodegradabilitate și reciclabilitate, fără a menționa grija pentru persoanele care fabrică produsele, indiferent de materialele componente.

Unele companii, spun analiștii, „îmbracă” articole folosind eticheta vegană pentru a face produsele să pară mult mai ecologice și etice decât sunt acestea în realitate.

Vizualizari
153
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings