Finanțări de 56 de milioane de dolari pentru site-ul Crunchbase
Claudiu Zamfir

Finanțări de 56 de milioane de dolari pentru site-ul Crunchbase

Thumbnail

Site-ul american Crunchbase.com, o bază de date cu firme și investitori din toată lumea, pe care pot fi găsite și startup-uri românești, a anunțat joi că a primit o investiție de 30 de milioane de dolari, care ridică totalul finanțărilor primite la 56,5 milioane de dolari în 4 ani.

Investiția de serie C în valoare de 30 de milioane de dolari a fost condusă de fondul canadian de capital de risc OMERS Ventures. Au participat la finanțare și Emergence, Mayfield, Cowboy Ventures și Verizon, care mai făcuseră investiții în Crunchbase.

Crunchbase funcționează ca un director online de agregare și ordonare a informațiilor despre companii - în principal de tehnologie - și despre istoricul lor investițional.  Dacă am face o analogie, Crunchbase face pentru startup-uri cam ceea ce face platforma de cariere Linkedin pentru diverșii profesioniști care au nevoie de un job nou sau vor să intre într-un proiect.

Astfel, un fond de investiții de capital de risc poate să caute startup-uri pe Crunchbase, să vadă ce runde de finanțare au mai strâns acestea, un rezumat al activității lor, echipa de fondatori și de management, date de contact și alte informații utile pentru a iniția o eventuală investiție.

De asemenea, fondatorii de startup-uri pot căuta pe platformă profiluri de incubatoare și acceleratoare de afaceri sau fonduri de investiții, de exemplu.

Platforma este una de tip freemium - cu funcționalități disponibile gratuit, dar și cu servicii profesionale contra cost.

Cu cei 30 de milioane de dolari obținuți acum, Crunchbase spune că vrea să facă angajări, să îmbunătățească platforma actuală, să lanseze noi servicii pentru companii și să cumpere seturi de date.

„Noi vom impulsiona viitorul afacerilor business to business, pornind de la o mai bună modalitate de a prospecta oportunitățile pentru companii”, a spus directorul general al Crunchbase (CEO), Jager McConnell.

Crunchbase a fost lansată în anul 2007, ca simplă rubrică în josul publicației online de tehnologie TechCrunch.com, de către Michael Arrington, care era editor acolo. În 2010, TechCrunch a fost cumpărată de compania de servicii online AOL, pentru 25 de milioane de dolari, iar în 2015 Crunchbase s-a separat de publicație, devenind firmă de sine stătătoare.

În 2017, AOL a  intrat în portofoliul companiei de telecomunicații Verizon, cu tot cu TechCrunch. Tot Verizon se numără printre investitorii în Crunchbase, inclusiv prin runda de serie C de acum.

În România, o bază de date asemănătoare cu Crunchbase este site-ul Romanian startups, un director online al startup-urilor tech românești. 

Vizualizari
577
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings