Redactia StartupCafe.ro

Au crescut prețurile la mașinile SH, în România, în 2023 (platformă de vânzări auto)

masini second hand-dreamstime.jpg

Prețul pe care îl plătesc românii pentru achiziția unei mașini second hand a crescut cu aproximativ 17% în anul 2023 față de 2022, relevă o analiză transmisă, miercuri, publicației StartupCafe.ro, de către o platformă românească de vânzare-cumpărare auto.

Astfel, prețul mediu de cumpărare a unei mașini SH în România a ajuns la 12.800 de euro, conform analizei Instant.ro, platformă care folosește tehnologii de inteligență artificială pentru intermedierea vânzărilor de auto rulate.

„Creșterile de preț au la bază o contracție a ofertei de mașini second hand în piața din România, combinată cu o inflație mai mare, dar și cu o ofertă redusă de mașini noi disponibile pentru ridicare imediată. Timpii de așteptare în creștere pentru livrarea mașinilor noi determină reorientarea către achiziția de mașini la mâna a doua” - susține platforma.

Principalele concluzii ale studiului privind cumpărarea mașinilor SH în România:

  • Volkswagen, BMW, Audi, Renault și Mercedes, urmate de Ford și Skoda sunt mărcile de mașini rulate preferate de români. Spre deosebire de anii trecuți, în 2023, a crescut interesul cumpărătorilor pentru motorizările pe benzină, în defavoarea celor diesel, potrivit analizei Instant.ro.
  • În perioada mai – iunie 2023, din volumul total de mașini tranzacționate și înmatriculate, doar 66% (45.000 de autoturisme) au aparținut segmentului de mașini rulate, în scădere de la 73% (52.000 de mașini), cât se înregistra în aceeași perioadă a anului trecut.
  • Românii schimbă mașina cel mai frecvent în intervalul 150.000-200.000 de kilometri parcurși, potrivit analizei Instant.ro ce a luat în calcul un volum de 645.000 de autoturisme rulate, produse în intervalul 2010 – 2023 și listate cu intenție de vânzare în ultimii 5 ani.
  • S-au schimbat și preferințele în materie de volum. Tot mai mulți români care optează pentru achiziția unei mașini rulate se îndreaptă către SUV-uri (Sport Utility Vehicle), datorită îmbinării spațiului util al unui break cu capacități pentru teren accidentat. Ford Kuga a devenit mai popular în 2023 decât Ford Mondeo, spre exemplu.  La fel și Audi Q5, care este acum pe locul al doilea, în fața modelelor Audi A3 sau A6.
  • Când vine vorba de achiziția unei mașini noi, modelele Dacia sunt preferate de români. Pe segmentul second hand, însă, Dacia Duster se vinde mai bine în comparație cu Dacia Logan, iar modelele SUV de la Hyundai (Tucson și Santa Fe) și Toyota RAV 4 au prins avans față de berlinele vândute de aceleași mărci, precum i20, i30, respectiv Avensis și Corolla.
  • Se regăsesc tot mai mult în preferințele de achiziție ale românilor și mașinile Nissan, care înregistrează deja o prezență solidă pe caroseriile SUV, prin lineup-ul Juke - Qashqai - X-Trail. Iar potrivit analizei Instant.ro, Nissan va intra în top 10 cele mai populare mărci până la finalul anului 2023, cu perspectivă importantă de creștere și în 2024.
  • În achiziția unui autoturism rulat, românii pun accent pe siguranța mașinii, pe tehnologie, fiabilitate și prestigiul mărcii. Iar în contextul prețurilor volatile la carburanți, consumul urban devine un factor tot mai important.
Parallax

Vizualizari
2151
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.588
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.92

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.588

Articole publicate : 900
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri