Raluca Abrihan

Ce planuri de vacanţă au românii şi cât vor să cheltuie - studiu

Thumbnail

50% dintre români vor să își petreacă vacanța din următoarea perioadă în țară în contextul Covid-19, relevă un studiu realizat de Hospitality Culture Institute. Printre destinațiile preferate de români se numără Brașov, Constanța sau Cluj-Napoca. Ce mijloace de transport vor folosi cei care merg în concediu în acest an şi care este bugetul pentru vacanţă.

35% dintre respondenții studiului Hospitality Culture Institute încă nu și-au planificat zilele libere de anul acesta, doar 15% doresc să își petreacă concediul în străinătate, iar 7% nu vor avea concediu sau îl vor petrece acasă.

52% dintre românii care preferă să călătorească de obicei în România au educație ridicată, iar 48 la sută au educație medie. Potrivit cercetării de piață, 53% dintre românii care călătoresc mai des în țară decât în străinătate înregistrează mai puțin de 4.000 de lei venituri medii/gospodărie. 33% dintre aceștia sunt angajați, 29% sunt experți/specializați în anumite domenii, iar 29% nu lucrează în prezent (șomaj sau concediu post-natal).

Dintre românii care preferă vacanțele în destinațiile din țara noastră, 33 la sută merg într-un city-break de două ori pă an, iar 30% merg o dată la fiecare 2-3 luni. De asemenea, 40% dintre turiștii români alocă pentru vacanță într-o destinație locală între 501 și 1000 lei/persoană pentru un city break, iar 34% bugetează mai puțin de 500 de lei/persoană pentru un city break .

În ceea ce privește mijlocul de transport preferat pentru o vacanță în România, 64% dintre români merg cu mașină personală, iar 13% cu trenul. 31% dintre turiștii locali care călătoresc în România preferă să se cazeze într-o locație informală (la gazdă), iar 45 la sută aleg să plătească doar pentru cazare.

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview - Exact Panel). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa, în parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experiență de peste 10 ani în marketing research.

Parallax

Vizualizari
816
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri