Claudiu Zamfir

Concedieri la Glovo, la început de 2023

Thumbnail

Platforma spaniolă de livrări Glovo, cu prezență puternică în România, a anunțat, luni, că va concedia circa 6,5% din personalul său, în principal de la Barcelona, unde are sediul central.

Astfel, disponibilizările vor afecta „aproximativ 250 de colegi talentați”, a anunțat fondatorul și CEO-ul companiei catalane, Óscar Pierre.

„Decizia de concediere afectează în mare măsură sediul companiei din Barcelona în domenii precum funcțiile de suport pentru afaceri, recrutare și date. (...) Avem colegi în 25 de țări, cu legi și practici locale diferite”, a explicat șeful Glovo, precizând că procesul de disponibilizare diferă de la o țară la alta în care operează serviciul de livrări.

Glovo nu va renunța însă la curieri, pickeri sau angajați din „prima linie”, a precizat el.

Fondatorul Glovo a pus decizia de concediere a celor 250 de angajați pe seama „creșterii rapide” a companiei, care a necesitat și angajarea unui număr mare de persoane, însă acum firma a descoperit că trebuie să reducă rapid cheltuielile ineficiente.

În România, Glovo a absorbit serviciul foodpanda și a făcut concedieri din rândul angajaților preluați de la această platformă de livrări. Astfel, în 2022, Glovo a disponibilizat 89 de angajați dintre cei 236 preluați de la fosta foodpanda România, precizând că le-a oferit salarii compensatorii.

De menționat că, în ianuarie 2023, șeful Glovo pe Europa de Sud-Est, românul Victor Răcariu, și-a anunțat demisia, urmând să plece din companie de la jumătatea lunii aprilie, după 5 ani de activitate în cadrul platformei spaniole. El superviza, de la București, business-ul unicornului spaniol din 8 țări: România, Bulgaria, Serbia, Croația, Republica Moldova, Bosnia, Muntenegru și Slovenia.

De asemenea, săptămâna trecută, Glovo a primit și o amendă de 57 milioane EUR, în Spania, pentru încălcarea legii privind angajarea curierilor.

Glovo în România: pierderi de aproape 4 ori mai adânci în 2021 față de 2020, în ciuda încasărilor mari

În 2021, Glovo România (firma GlovoappRO SRL din București) a obținut venituri totale de aproape 294 de milioane de lei (60 milioane euro), în creștere cu 70% față de anul 2020. Creșterea veniturilor obținute de startup-ul spaniol cu afacerea din România este cu atât mai importantă cu cât în anul 2020, când a lovit pandemia în Europa, firma românească a Glovo  crescuse deja de 5 ori ca venituri (ajungând la 172 milioane lei), față de anul 2019.

Dar a avut și cheltuieli mari. În anul 2021, Glovo România a „ars” 343 de milioane de lei (70 milioane euro). Rezultat: pierderi de 49 de milioane de lei (10 milioane euro) pe anul 2021. Practic Glovo România nu reușește să ajungă măcar la break-even nici în anul 2021, după ce în 2020, primul an al pandemiei, ieșise pe minus cu 12,8 milioane de lei (circa 2,6 milioane euro). Astfel, Glovo România și-a adâncit de aproape 4 ori pierderea în anul 2021 față de 2020.

În tot acest timp, Glovo s-a extins, crescându-și și echipa din România de la 47 de angajați în anul 2020 la 70 de salariați în 2021. În 2022, startup-ul catalan s-a extins și mai mult. În primul rând, a preluat 147 de salariați de la foodpanda, afacere pe care a integrat-o din anul 2022 în operațiunile sale românești. Alți 89 de oameni de la foodpanda au fost disponibilizați de Glovo când a preluat această aplicație.

La rândul său, foodpanda România a avut în anul 2021 venituri de 170 de milioane de lei (35 milioane euro), dar a ieșit și ea pe pierderi cu 36 de milioane de lei (7,5 milioane euro), pe care nu le-am inclus în rezultatele Glovo.

Startup-ul Glovo a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Serviciul catalan de livrări prin aplicație Glovo a pătruns în România în anul 2018. La nivel global, aplicația de livrări este prezentă în peste 3.500 de orașe din 25 de țări, are 3.500 de angajați și peste 75.000 de curieri activi lunar.

Glovo este deținut (în proporție de 94%) de gigantul german Delivery Hero, de la care Glovo a și preluat foodpanda România (și HipMenu). Unicornul iberic obținuse investiții de capital de risc de cel puțin 1,2 miliarde de dolari înainte să fie cumpărat majoritar de nemți.

Parallax

Vizualizari
5955
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri