Denisa Crăciun

Comerț electronic 2022: A crescut numărul românilor din mediul rural care comandă online (analiză)

Comert online in mediul rural

Comerțul electronic este din ce în ce mai popular în România, atât la oraș, cât și în mediul urban, potrivit unei analize, care mai arată că numărul românilor din zonele rurale care comandă online a crescut cu 22,8% în 2022.

Conform datelor de la Institutul Național de Statistică (INS), citate într-o analiză a Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), numărul românilor cu reședința în zone rurale care comandă online a crescut cu 22,8% în ultimele 12 luni, peste creșterea de 10% înregistrată în rândul clienților din urban.

Totuși, la nivel general, ponderea persoanelor din mediul urban care fac cumpărături online rămâne în continuare crescută (71,5%), fiind cu 13,2 puncte procentuale mai mare decât a celor din mediul rural (58,3%), conform analizei.

Creșterea comerțului online în zonele rurale, în ultimul an, este susținută de extinderea rețelelor fixe și dezvoltarea infrastructurii de livrare, dar și de utilizarea internetului pe mobil.

Astfel, raportat la 100 de gospodării, rata de penetrare a internetului a ajuns la 75% la nivel național (81% în mediul urban și 66% în mediul rural).

În egală măsură, extinderea la nivel național a rețelelor de puncte de livrare a contribuit la dezvoltarea sectorului ecommerce în zonele rurale apropiate de orașe.

Tot mai mulți clienți din mediul rural au comandat online în 2022 și au evitat deplasările lungi și costisitoare pentru cumpărături, care cresc odată cu aglomerația de sărbători. În această perioadă, pentru o sesiune obișnuită de cumpărături, un client din rural câștigă în medie peste 2 ore și economisește 80 de lei comandând online, comparativ cu achiziționarea din magazinele tradiționale, potrivit calculelor noastre. Clienții din zonele rurale comandă din toate categoriile, de la fashion, cosmetice, electronice, articole sportive și pentru îngrijirea casei, cadouri și chiar comandă de la restaurante (21,7%). Ba chiar, procentual, sunt peste cei din mediul urban când vine vorba de haine sau accesorii vestimentare și cărți. Ne așteptăm la un record de comenzi de sărbători în zonele rurale anul acesta, iar ca oamenii să aleagă fie livrarea în fața porții, fie la un punct de livrare”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Ritmul de creștere a numărului de conexiuni la internet din mediul rural este cu 3% mai mare față de cel din urban, pe care îl depășește cu un procent, arată ANCOM.

Pentru un client care locuiește într-o comună situată la 35 de km de cel mai apropiat oraș, o sesiune de cumpărături presupune, în medie, până la 3 ore petrecute în trafic și în magazin, conform unor calcule ARMO. 

Acest timp se traduce într-un buget suplimentar de peste 115 de lei, 40 lei reprezentând costul combustibilului dus-întors și 75 lei costul a trei ore pierdute pe drum, raportat la salariul mediu net lunar, cu un cost orar de 25 lei.

În timp ce, pentru un client care va face aceleași cumpărături în online, costul va fi de 30 de lei, inclusiv taxa de livrare și timpul de 40 de minute petrecut, în medie, online pentru a găsi produsele preferate.

Topul produselor achiziționate în rural este format din fashion, încălțăminte sau accesorii (78,3%), produse cosmetice (24,9%), produse de curățare și de igienă personală (18,7%).

În același timp, în zonele urbane, utilizatorii de internet au cumpărat îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii (76,6%), produselor cosmetice (27,1%) și a articolelor sportive (18,3%).

 

Parallax

Vizualizari
141
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri