Denisa Crăciun

60% dintre comercianții din România au înregistrat creșteri ale vânzărilor în pandemie, mai ales în online (studiu)

Thumbnail

Aproape 60% dintre retailerii din România au înregistrat vânzări în creștere de la începutul pandemiei COVID-19 până în martie 2022, conform unui studiu la care au participat peste 200 de comercianți de dimensiuni medii și mari.

În aceeași perioadă, a fost înregistrată o creștere de 57% a comenzilor online, conform unui raport realizat de platforma enterprise de comerț digital VTEX.

Cele mai multe companii care au înregistrat creșteri (63%) au între 4 și 7 ani vechime pe piață. De cealaltă parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au înregistrat creșteri ale vânzărilor în ultimii doi ani.

„Un aspect interesant este și că, așa cum arată datele din piață, pandemia a schimbat comportamentul și modul de gândire al consumatorilor români, generând schimbări majore în industrie în viitorul apropiat. Consumatorii sunt din ce în ce mai exigenți, dorind magazine online moderne, intuitive, care să facă din procesul de cumpărare o experiență plăcută și comodă, iar retailerii trebuie să țină pasul cu dorințele acestora. Perioada pandemiei a fost doar un exercițiu privind comenzile online și vom observa în continuare o creștere a industriei de ecommerce în România”, susține Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.

Decizii luate de companii pentru a se adapta schimbărilor provocate de pandemia COVID-19

Pentru a se adapta schimbărilor aduse de pandemie, în perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii ca:

  • diversificarea portofoliului (62%);
  • creșterea bugetului de marketing (48%);
  • schimbarea platformei cu una mai performantă și mai flexibilă, care permite modificări rapide în funcție de nevoile de business.

Thumbnail

Pentru a face față cererii mari pe timp de pandemie, 62% dintre comercianți au crescut portofoliul de produse și le-au îmbunătățit, în timp ce doar 11% le-au redus, mai arată studiul.

Totodată, pe lângă cererea ridicată, a crescut și numărul de retururi în pandemie, cu 33%, în timp ce 55% dintre comercianții intervievați au subliniat că numărul de retururi a rămas relativ constant.

„Creșterea comerțului digital vine cu vânzări mai mari, dar în același timp cu presiuni la nivel de business, care determină companiile să-și regândească strategia. Acestea au în plan noi investiții în modernizarea platformelor de ecommerce actuale sau chiar înlocuirea acesora cu platforme capabile să susțină un număr mare de produse și de vizitatori și care să simplifice procesul de cumpărare și să ajute la loializarea clienților. În România vor fi comercializate online din ce în ce mai multe produse de lux, exclusiviste, care presupun tranzacții valoroase, cum ar fi mașini sau haine de la case de modă internaționale”, spune Cristi Movilă.

Dificultățile pe care le au comercianții români când își gestionează afacerea

  • creșterea concurenței (21% dintre retaileri);
  • aprovizionarea și livrarea produselor (18%);
  • conversia vizitelor în achiziții (17%);
  • atragerea clienților potriviți (17%);
  • fidelizarea clienților (14%).

Business-urile mai experimentate întâmpină mai multe dificultăți, precum abandonarea coșului de cumpărături, loializarea clienților sau politica de prețuri.

În ceea ce privește modalitățile de promovare folosite de retailerii din ecommerce, studiul V arată că cei mai mulți (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) și de investiția în SEO (40%), pentru a-și promova magazinele online și produsele.

Pentru a impulsiona vânzările, sunt folosite și metode de promovare, precum content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).

Parallax

Vizualizari
340
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri