Claudiu Zamfir

Cât pierd firmele de transport prin ratarea aderării României la Schengen: O companie daneză a făcut calculul

camioane-dreamstime

Transportatorii sunt printre antreprenorii care au cel mai mult de pierdut din respingerea aderării României la spațiul Schengen,  decisă de Consiliul JAI, iar o mare companie daneză care operează în țara noastră a și calculat ce înseamnă această decizie în cazul său, relevant pentru toate firmele din domeniu.

DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport și logistică din Europa,  estimează că aderarea României la Schengen ar fi însemnat o creștere a business-ului său din țara noastră în medie cu 20%, majorare „care poate fi similară și în alte companii de pe piață, în industria de transport”.

„În contexul blocării aderării României în Spațiul Schengen, industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii care s-ar fi reflectat pozitiv asupra întregului mediu de business, asupra a numeroase afaceri locale care depind de importuri și exporturi și implicit asupra economiei românești” - spune compania, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Transportatorul danez crede că o eventuală aderare a României la zona europeană de liberă circulație, în viitor, ar oferi „o serie de avantaje industriei de transport locale, cum ar fi”:

  • Eliminarea timpului de așteptare la graniță.
  • Creșterea capacității de transport și a volumului de marfă transportată,
  • Creșterea numărului curselor internaționale.
  • Scăderea costurilor pentru combustibil.
  • Prin aderarea la Schengen, camioanele vor fi folosite mai eficient și va creștere numărul de șoferi. „În Europa deficitul de șoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU), iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obținută o ameliorare a acestuia de până la 10%”.
  • Prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al Uniunii Europene. „În prezent, există blocaje la graniță și din cauza reglementării EU Mobility Package, prin care șoferii sunt obligați să se întoarcă în țară periodic, la câteva săptămâni”.

Aceste avantaje ar decurge din  faptul că ar „dispărea timpul de așteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore și 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin și Giurgiu-Ruse), dar și spre Ungaria”.

„Odată cu dispariția granițelor și implicit a timpilor de staționare la intrarea în România, timpii de tranzit pentru liniile de grupaj ale companiei DSV Road către vestul Europei se vor scurta substanțial. Totodată, intrarea României în Spațiul Schengen va avea ca efecte creșterea competitivității externe, dar și interne, optimizarea costurilor de transport și creșterea consumului local” - susține compania.

În plan general, compania consideră că aderarea României la Schengen ar fi adus și avantaje de mediu și economice întregii țări:

  • „Esențial este și faptul că, prin lipsa granițelor și reducerea timpului de transport, va fi scăzută considerabil cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător”.
  • Intrarea României în Spațiul Schengen va avea ca efecte creșterea competitivității externe, dar și interne, optimizarea costurilor de transport și creșterea consumului local”.

„Suntem încrezători că va fi luată decizia favorabilă României în viitorul apropiat, având în vedere că vor exista noi întâlniri la nivelul organismelor Uniunii Europene. Intrarea României în Spațiul Schengen va avea efecte benefice imediate, pe piața locală de transport și logistică, accelerând dezvoltarea economiei locale. Foarte important este că se vor reduce semnificativ timpii de așteptare la graniță, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimțim toți, și companiile, și persoanele fizice”, a spus  Sergiu Iordache, managing director în cadrul DSV Road.

În context, compania de transport enumeră „o serie de efecte negative asupra industriei de transport, care se resimt și de consumatori”, ca urmare a respingerii candidaturii României la zona Schengen:

  • depăşirea timpilor de conducere zilnic înregistrați de şoferi,
  • consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării,
  • întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi.

Acestea „duc la apariția de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali” - crede transportatorul danez.

DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România și Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parțială (less than truckload) și încărcare completă (full truck load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entitățile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea.

Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România și deține 120.000 mp de centre logistice clasa A pe piața locală. DSV oferă servicii complete de transport și logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), servicii multimodale și servicii de depozitare și fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive și altele.

Parallax

Vizualizari
4256
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri