Adi Iacob

Carrefour folosește tehnologia din spatele bitcoin pentru a urmări drumul produselor proaspete din ferme în magazin

Thumbnail

Carrefour a adoptat tehnologia din spatele bitcon — blockchain pentru a urmari carnea de pui, ouăle și roșiile în timp ce sunt transportate de la ferme la magazine și va implementa această tehnologie pentru toate produsele proaspete în următorii ani.

Reprezentanții retailerului francez au declarat că se vor baza pe tehnologia blockchain dezvoltată de IBM, care lucrează cu mai mulți comercianți cu amănuntul, firme de logistică și producători pentru a lansa sisteme de urmărire a lanțurilor globale de aprovizionare, scrie Reuters.

Tehnologia Blockchain este folosită în special în contextul criptomonedelor precum bitcoin, dar este aplicabilă în numeroase domenii. Avantajul blockchainului este că poate stoca o bază publică de date, protejate de criptografie. Pe scurt, conceptul de blockchain reprezintă o bază de date distribuită ce păstrează o listă dinamică de înregistrări în mod eficient, verificabil și permanent.

IBM Food Trust permite afacerilor să urmărească și să împărtășească informații despre modul în care produsele sunt cultivate, prelucrate și expediate. Tehnologia reduce timpul necesar pentru a verifica proveniența alimentelor de la zile sau săptămâni — la câteva secunde, potrivit reprezentanților IBM.

Secretarul general al Carrefour, Laurent Vallee, a declarat că grupul va extinde utilizarea sistemului la cele 300 de produse proaspete din întreaga lume până în anul 2022, asigurând un lanț de aprovizionare sigur și permițând clienților să aibă încredere în proveniența produselor alimentare.

Focarele de salmonella produse de ouă și păsări reprezintă o provocare majoră pentru industria alimentară.

În Statele Unite, aproximativ 207 milioane de ouă provenite de la o fermă din Carolina de Nord, contaminate cu salmonella, au fost retrase în luna aprilie. De asemenea, în Uniunea Europeană, numărul cazurilor de infestare a alimentelor cu salmonella crește, scrie Reuters.

Companiile vor plăti în jur de 212.000 de dolari pe an pentru utilizarea integrală a tehnologiei Food Trust, care este acum disponibilă în întreaga lume, potrivit reprezentanților IBM.

Parallax

Vizualizari
1587
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri