VIDEO Booking.com al serviciilor de sănătate: Un start-up polonez a obținut investiții de 90 milioane $ - Afaceri - StartupCafe.ro
Adi Iacob

VIDEO Booking.com al serviciilor de sănătate: Un start-up polonez a obținut investiții de 90 milioane $

Thumbnail

Startup-ul polonez care și-a propus să devină un Booking.com al serviciilor de sănătate a obținut investiții în valoare de aproape 90 de milioane de dolari. Platforma care ajută pacienții să își găsească online medici potriviți - DocPlanner - s-a extins rapid in mai multe țări, inclusiv Romania. StartupCafe.ro a vizitat în anul 2016 sediul DocPlanner din Varșovia, unde cofondatorul afacerii, Peter Bialo, ne-a explicat modelul de business al acestui start-up deja global. 

Runda de finanțare a fost condusă de One Peak Partners și Goldman Sachs Private Capital Investing, cărora li s-a alăturat Piton Capital și Enern Investments. În total, până acum, DocPlanner a obținut investiții în valoare de aproximativ 140 milioane de dolari, scrie VentureBeat. 

Potrivit reprezentanților companiei, noua finanțare va fi pentru dezvoltarea unor "zone strategice".

Mai exact, DocPlanner intenționează să accelereze lansarea serviciilor sale de software-as-a-service (SaaS) în Europa și America Latină și să continuie programul său de cercetare și dezvoltare (R&D). 

Compania are în vedere achiziția de noi startup-uri de software bazate pe cloud. DocPlaneer a cumpărat rivalul său spaniol Doctoralia în 2016 și Eniyihekim din Turcia, în 2014.

Afacerea a început la Varșovia, în 2012, când principalul fondator, Mariusz Gralewski, a deschis un mic site polonez: ZnanyLekarz.pl , care s-ar traduce în română ca "DoctorCunoscut.pl". Lui i s-au alăturat încă 6 antreprenori - Konrad Jarowski, Piotr Ziewiec, Grzegorz Krysiak, Jakub Skoczylas, Lucjan Samulowski și Peter Bialo - și au construit împreună DocPlanner, un brand internațional, care să fructifice cu adevarat avantajele unei afaceri pe internet. 
 

Din câte explica Peter Bialo, modelul de business DocPlanner.com a evoluat în 3 etape principale: 

  • Listarea medicilor. "Docplanner.com a început ca un serviciu de listare a doctorilor și, de exemplu ca yapta.com, îți oferă liste cu toți doctorii de pe o piață anume. Practic, am început ca un site pe care pacienții își doreau cu adevarat să-l viziteze și să obțina mai multe informații de bază", explică Peter Bialo.
  • Site de review și user generated content. "La aceasta am adăugat opinii din partea pacienților, ca o sursă de informatii pentru pacienti. Am ajuns astfel la un model de tipul Trip Advisor", mai spune Peter.  Astfel, site-ul fructifică masiv și conceptul UGC - user generated content, prin care vizitatorii sunt utilizatori și furnizori în același timp.
  • Faza tranzacțională. "Ne-am îndreptat apoi către un model tranzacțional și am adăugat posibilitatea ca pacienții să facă rezervari online, așa că am ajuns un fel de Booking.com al pieței de sănătate", a menționat antreprenorul.

Totusi, cum face DocPlanner bani? Accesul potențialilor pacienți este gratuit. Însă medicii plătesc un tarif fix, în jur de 50 de euro pe lună, pentru profile premium. 

Practic, un medic cu profil premium (plătit) beneficiază de programări online, la care se adaugă și un tool de gestionare a calendarului pe care doctorii îl pot folosi în cloud. 

"Este o unealtă de management al agendei, astfel încât medicii să renunțe la pix și hartie și să folosească softul Docplanner.com. Și în plus, să obțină pacienți de la site-ul nostru, prin acel canal", explică cofondatorul DocPlanner. 

În felul acesta, medicul reduce telefoanele, pacienții se pot programa non-stop, iar când se face o programare, DocPlanner le transmite pacienților remindere pe mail și SMS. 

Citește și:

​VIDEO Au atras 34 de milioane de dolari cu un site de programari medicale. Unul dintre fondatorii DocPlanner ne-a spus cum face bani

Vizualizari
985
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu