Bolt (Taxify) a mai luat o finanțare pentru extindere. Honda și Panasonic, printre investitori
Claudiu Zamfir

Bolt (Taxify) a mai luat o finanțare pentru extindere. Honda și Panasonic, printre investitori

Thumbnail

Rivala europeană a Uber, aplicația de ride-sharing Bolt, prezentă și în România, a mai obținut, zielele trecute, o finanțare pentru a-și continua extinderea, printre investitori numărându-se și un fond japonez susținut de Honda.

Informația a fost publicată inițial de publicația lituaniană Delfi.lt. „Suntem foarte impresionați de succesul Bolt în poziționarea companiei ca platformă-lider în domeniul ride-hailing și vom susține firma în a construi viitorul transportului în lume”, a declarat Tomosaku Sohara, manager-partener în NordicNinja VC, un fond de investiții care a contribuit la finanțare.

Deschis la Helsinki (Finlada) în ianuarie 2019, fondul de investiții de capital de risc NordicNinja VC este susținut de mari companii din Japonia: Honda, Omron, Panasonic și Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională.

Potrivit TechCrunch, la runda de finanțare serie C au mai participat fondurile de investiții Naya Capital, Creandum și G Squared.

„Am finalizat o nouă rundă de finanțare, menită să susțină lansarea noastră recentă de la Londra și planurile de expansiune din anul 2019”, a declarat, luni, pentru TechCrunch, un purtător de cuvânt al Bolt.

Investiția nu a fost dezvăluită, dar potrivit informațiilor TechCrunch s-a făcut la o evalare de peste 1 miliard de dolari a Bolt.

Din 2013 și până acum, startup-ul estonian a strâns investiții de peste 185 de milioane de dolari de la mai mulți investitori: Didi, Daimler, Korelya Capital.

Startup-ul eston Bolt a fost înființat în august 2013 sub numele de Taxify, la Tallinn, Estonia, de frații Markus și Martin Villig. Într-un interviu pentru StartupCafe.ro, la Tallinn, Markus Villig a povestit cum i-a venit ideea de a deschide o platformă de transport urban cu mașina, pe când avea 19 ani și era încă la liceu.

„Am vrut să rezolv o problemă personală pe care o aveam. Când eram licean, la 19 ani, era foarte greu să iei un taxi în Tallinn, experiența era oribilă, trebuia să suni mai multe firme de taximetrie, pierdeai timpul, te suprataxau, calitatea serviciilor era foarte slabă. Era o mizerie. Am considerat că dacă domeniul era atât de slab însemna că aveam o oportunitate mare să-l îmbunătățesc eu. Dacă era toată lumea mulțumită de serviciile de taxi de la bun început, probabil că nu începeam nici eu această afacere”, a povestit antreprenorul eston, în interviul acordat StartupCafe.ro

Citește și:

EXCLUSIV. Video-interviu cu fondatorul Taxify: Firmele de taxi luptă împotriva interesului consumatorilor și mai conving politicieni. După București, aplicația va intra în Cluj

Vizualizari
2220
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu