Denisa Crăciun
Firma românească de curierat rapid Sameday, deținută acum de colosul e-commerce eMAG, estimează o creștere de peste 40% a numărului de colete livrate de Black Friday 2024 la nivel regional, față de 2023.
Creșterea va fi susținută de „investițiile continue în extinderea rețelei de easybox și creșterea capacității operaționale”, se arată într-un comunicat transmis, joi, StartupCafe.ro.
În România, firma estimează că vârful de Black Friday va fi de aproximativ 850.000 de colete livrate într-o singură zi, o creștere de peste 80% față de cea mai aglomerată zi din luna septembrie.
„Black Friday este, fără îndoială, cea mai dinamică perioadă a anului pentru industria de e-commerce, iar pentru noi, un adevărat test al abilității de a asigura livrări eficiente. Estimăm volume semnificative ce vor aduce un grad ridicat de complexitate și suntem pregătiți să depunem toate eforturile pentru a ne asigura că fiecare colet ajunge la destinație în cel mai scurt timp posibil. Anul acesta, am investit substanțial în extinderea rețelei out-of-home și în creșterea capacității operaționale, astfel încât să contribuim la succesul partenerilor noștri din e-commerce. Rămânem alături de clienții din regiune în această perioadă intensă, deschizându-le noi oportunități de creștere dincolo de granițele naționale”, a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
În segmentul livrărilor cross-border, Sameday anticipează o creștere accelerată a numărului de colete, în special pe rutele România-Bulgaria și România-Ungaria, ceea ce reflectă interesul magazinelor online românești pentru extinderea vânzărilor dincolo de granițe.
Firma consideră că în această perioadă va livra peste jumătate de milion de colete prin serviciul cross-border.
Conform unui studiu realizat de Sameday în această lună, peste 65% dintre consumatorii din mediul urban care își propun să comande online în cadrul campaniei de Black Friday vor alege livrarea la easybox.
În plus, raportul arată că 7 din 10 români susțin că opțiunea de livrare la easybox influențează alegerea magazinului online de unde cumpără.
Totodată, 95% dintre românii din mediul urban declară că au utilizat cel puțin o dată rețeaua easybox ca să primească sau să trimită un colet.
În primele 9 luni ale anului, peste 84% dintre magazinele online din ecosistemul Sameday au livrat cel puțin un colet la easybox. În intervalul ianuarie-septembrie, Sameday a livrat în easybox peste 36 de milioane de colete, în creștere cu 50% față de anul precedent.
În România, Sameday estimează că în primele zile ale campaniei Black Friday vor fi livrate peste 1,6 milioane de colete la easybox, cu o medie zilnică de aproximativ 330.000 de colete.
În prezent, rețeaua regională easybox a Sameday a ajuns la aproximativ 7.000 de unități, în creștere cu 40% față de anul trecut.
Extinderea rețelei a fost susținută prin investiții de peste 30 de milioane de euro, pentru dezvoltarea infrastructurii out-of-home.
În România, rețeaua easybox numără acum 4.900 de lockere, în creștere cu 1.000 de unități față de anul trecut. În Bulgaria, rețeaua a depășit 900 de unități, cu o creștere de 122% comparativ cu anul trecut, iar în Ungaria, numărul de lockere easybox a atins 1.100 de unități.
Pentru a gestiona eficient volumele ridicate de livrări din perioada Black Friday, firma a alocat anul acesta investiții pentru creșterea capacității operaționale în toate cele trei țări în care activează.
În România, au fost integrate în fluxul operațional șase noi sisteme automate de sortare, care pot procesa peste 38.000 de colete pe oră, urcând astfel capacitatea totală de sortare în cele trei hub-uri din țară și în agenții la peste 100.000 de colete pe oră.
Astfel, un sistem automat de sortare a fost implementat în hub-ul central, iar alte două au fost instalate în agenții ce deservesc centrul țării. Pentru a optimiza procesele de sortare și în zona de vest, trei astfel de sisteme automate au fost instalate, de asemenea, în agenții din Cluj și Timișoara.
Investiții „au fost direcționate anul acesta inclusiv către Bulgaria și Ungaria, ceea ce a dus la o creștere a capacității de sortare în fiecare țară cu până la 60% față de anul trecut. Investiția totală planificată de grupul Sameday pentru 2024 este de peste 60 de milioane de euro”, se mai arată în comunicat.
În România, pentru a gestiona eficient volumul ridicat de comenzi din perioada de vârf, Sameday a extins echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu aproape 60% față de perioadele obișnuite. În plus, numărul camioanelor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut de la 230 la aproape 400, iar programul de lucru al depozitelor a fost prelungit pentru a susține eficient fluxurile ridicate.
Anul acesta, pe durata campaniei de Black Friday, coletele vor fi păstrate în easybox cel mult 36 de ore de la încărcarea acestora. Peste 90% dintre produsele comandate în acest an de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24 – 48 de ore din momentul în care ajung în rețeaua Sameday .