Claudiu Zamfir

Startup-ul de transport BlaBlaCar cumpără o firmă de rezervări de bilete din Rusia

Thumbnail

Platforma de transport interurban în sistem de carpooling BlaBlaCar, folosită și în România, a anunțat, miercuri, că va cumpăra o firmă de rezervări online de bilete de autobuz, lider în Rusia și Ucraina.

BlaBlaCar nu a dezvăluit suma pentru care va cumpăra marketplace-ul online de bilete de autobuz Busfor, care însumează peste 7.000 de curse în Rusia, Ucraina și Polonia.

Marketplace-ul de ticketing online Busfor a fost fondat în anul 2012, în Polonia, de doi antreprenori ruși: Artem Altukhov și Ilya Ekushevskiy. Startup-ul a obținut finanțări de 32 de milioane de dolari.

Prin achiziționarea Busfor, BlaBlaCar va accelera „trecerea cumpărării biletelor de transport de la offline la online în Rusia și în Europa Centrală și de Est, în beneficiul transportatorilor și al pasagerilor, îmbunătățind mobilitatea pe distanțe lungi în regiune”, a declarat Nicolas Brusson, cofondator al BlaBlaCar.

BlaBlaCar nu se află la prima achiziție de acest fel. În 2018, platforma a cumpărat Ouibus, o platformă online de mobilitate care era deținută de compania de căi ferate a statului fracez, SNCF.  În cadrul acelei tranzacții SNCF și un grup de investitori privați au investit 100 de milioane de euro în BlaBlaCar, potrivit VentureBeat.

De asemenea, platforma de carpooling BlaBlaCar lansează și un serviciu sub brand propriu de transport cu autobuzul în Franța, Belgia, Germania, Olanda și Italia.

În aprilie 2015, BlaBlaCar a preluat și startup-ul AutoHop, care dezvoltă o platforma similiară care pune în legătură șoferii cu pasagerii și care era deja prezent pe piața din România.

Un fel de Uber pentru transport interurban, platforma BlaBlaCar a fost fondată în anul 2006, în Franța, de trei antreprenori: Francis Nappez, Frédéric Mazzella și Nicolas Brusson. Compania Comuto SA, care deține platforma și brandul BlaBlaCar, a obținut până acum finanțări totale de aproape 450 de milioane de dolari în mai multe runde de investiții. BlaBlaCar a intrat în rândul așa-numiților unicorni europeni, adică startup-uri care au atins valoarea de 1 miliard de dolari.

La fel ca Uber în transportul urban, și BlaBlaCar, pe partea sa de transport pe distanțe lungi, a fost atacată puternic de companiile de transport din România, pe motiv că facilitează „pirateria”, ajutând șoferii de autoturisme în proprietate personală să ia mai ușor pasageri „la ocazie”.

În acest context, parlamentarii au încercat de-a lungul timpului să reglementeze activitatea de carpooling inter-urban. Într-un proiect de lege, s-a încercat, la un moment dat, introducerea termenului de covoiajare pentru a defini activitatea de marketplace de transport pe care o practică în România BlaBlaCar.

"Activitatea de transport fara scop lucrativ, desfasurata intre persoane fizice independente, care presupune utilizarea in comun, fara scop profesional, a unui autovehicul cu cel mult 9 locuri, de catre un conducator auto si de unul sau mai multi pasageri care calatoresc in aceeasi directie, cu conditia ca deplasarea sa fie efectuata de catre conducatorul auto in scop personal, iar conducatorul auto impreuna cu pasagerul sau pasagerii impart exclusiv costruile deplasarii propuse" - astfel era definită covoiajarea într-un proiect de lege din Parlament, care nu a mai fost adoptat.

În schimb, anul acesta, Guvernul a reglementat, introducând anumite restricții, transportul în format ridesharing, cu autoturismul, practicat în România prin platformele Uber, Bolt, Clever Go, Yango.

Parallax

Vizualizari
442
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri