Claudiu Zamfir
Berăria H a cumpărat un teren la Iași , precum și restaurantul bucureștean Shorley, din zona Grozăvești, un popular loc de întâlnire al studenților din Capitală, mai ales în anii '90.
Într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, Berăria H a precizat că a cumpărat atât clădirea din sectorul 6, cât și dreptul de utilizare a mărcii Shorley. Restaurantul, situat pe str. Economu Cezărescu, din zona Grozăvești, este unul dintre primele localuri private deschise în București după Revoluția din 1989. Shorley a devenit un reper pentru studențimea din anii '90 - 2000.
De asemenea, Berăria H se extinde și în afara Capitalei, primul oraș vizat fiind Iașiul, unde a câștigat o licitație pentru un teren cu o suprafață de peste 30.000 mp.
„Plănuim un proiect extins de regenerare urbană care, pe lângă Berăria H Iași, va include diverse funcțiuni comerciale din sfera divertismentului și a ieșirilor în oraș, creând un nucleu dinamic al vieții sociale pentru comunitate. Am planificat două faze de dezvoltare, cu o investiție totală estimată la peste 40 de milioane de euro”, a declarat Vlad Dumitru, manager general și acționar majoritar al Berăriei H.
Totodată, din informațiile publice, adiacent locației, autoritățile au în vedere amenajarea unui muzeu, iar în imediata vecinătate se află mai multe terenuri de sport (fotbal, tenis).
Berăria H poartă discuții și pentru locații în alte două orașe.
Berăria H a fost deschisă în anul 2014, de omul de afaceri Iulian Stanciu, președinte executiv al platformei de comerț online eMag, alături de Vlad Dumitru și Maria Ioana Iancu. Între timp, Stanciu a ieșit din business-ul HoReCa. Localul, cunoscut și pentru recitalurile susținute de cântăreți care abordează variate genuri muzicale, funcționează la fostul Pavilion H din Parcul Regele Mihai I (Herăstrău). Pavilionul expozițional este deeținut de oamenii de afaceri Puiu Popoviciu și Radu Dimofte.
De-a lungul celor 10 ani, Berăria H din București și-a crescut constant traficul și încasările, atât pe segmentul de food & bar, cât și pe cel de concerte/bilete, cu excepția anilor cu restricții din cauza pandemiei. În ultimele 12 luni traficul a fost de peste 700.000 de oaspeți, iar vânzările generate de locație au depășit în 2023, pentru prima dată, pragul de 15 milioane de euro, potrivit companiei.