Ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2019 și ce bugete au alocat companiile
Raluca Abrihan

Ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2019 și ce bugete au alocat companiile

Thumbnail

Tichetele de masă, cadourile, turismul intern, decontarea transportului la serviciu și serviciile de sănătate sunt principalele beneficii alese, în 2019, de angajații români care au acces la un sistem flexibil de acordare de beneficii extrasalariale, potrivit unei platforme online de astfel de beneficii.

Sumele alocate de companii pentru beneficiile angajaților au ajuns anul trecut la 227 de milioane de lei (aproximativ 48 milioane de euro), față de 114 milioane de lei, în 2018. Angajații au direcționat circa 77% din bugetele din 2019 pentru beneficii scutite total sau parțial de taxe.

Datele analizează comportamentul a peste 183.000 de angajați, de la peste 300 de companii din mediul privat, care utilizau platforma de beneficii flexibile BenefitOnline.ro la finalul lui 2019. Aceștia reprezintă circa 5% din totalul forței de muncă privată din România.

În 2019, cele mai mari creșteri au fost înregistrate în categoriile: turism intern (vouchere de vacanță), sănătate (abonamente medicale, asigurări medicale, abonamente stomatologice), produse și activități culturale (beneficii deductibile introduse anul trecut) și produse din categoria Telecom & ElectroIT. O diminuare procentuală s-a consemnat la beneficii precum cadouri, transport sau tichete de masă.

Bugetul mediu lunar oferit angajaților în 2019 a fost de 400 de lei

Bugetul mediu lunar pentru beneficii oferit fiecărui angajat de către compania angajatoare în 2019 a fost de aproximativ 400 de lei, buget brut.

În medie, angajații au cheltuit 230 de lei pentru o achiziție din categoria beneficiilor flexibile pe BenefitOnline.ro. Platforma le oferă acestora și posibilitatea de a cumula bugetele primite pe mai multe luni, dar unele achiziții pot fi plătite inclusiv din bani proprii ai angajaților, prin intermediul cardului.

Cel mai scump beneficiu achiziționat anul trecut a fost o vacanță în România, în valoare de 12.000 de lei, pentru care angajatul a plătit cu vouchere de vacanță. Voucherele de vacanță sunt, alături de tichetele de masă, tichetele cadou și tichetele culturale, principalele beneficii deductibile cumpărate în platforma BenefitOnline.ro.

Angajații beneficiază, începând de anul trecut, de o nouă categorie de beneficii deductibile, tichetele culturale, pe care le vor putea utiliza în platformă și pentru plata diferitelor activități culturale, inclusiv bilete la festivaluri precum Untold, Neversea sau Electric Castle.

Tichetele culturale pot fi acordate lunar sau ocazional, în limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri și servicii culturale, precum: abonamente și bilete la spectacole, festivaluri, târguri și expoziții, parcuri tematice, cărți, manuale școlare, albume muzicale, filme etc.

Ce beneficii deductibile pot accesa angajații români în 2020

Cel mai nou beneficiu deductibil, tichetul cultural, beneficiază de taxe 0% pentru angajator și impozit pe venit de 10% pentru angajat, păstrând același sistem de taxare ca și tichetele și cardurile de masă acordate conform legislației în vigoare, în limita unui tichet de masă / zi lucrătoare, și voucherele de vacanță acordate conform legislației în vigoare, în limita a 6 salarii minime brute / an / angajat.

În același timp, angajații pot primi de la angajatori mai multe beneficii cu taxe 0% de ambele părți. De același sistem de taxare cu 0% taxe beneficiază și serviciile medicale (abonamente sau asigurări) în limita a 400 EURO / an, pensiile private (pilonul III) în limita a 400 EURO / an, training-urile profesionale, decontarea transportului la serviciu, în condiții specifice legislației în vigoare, dar și tichetele și cardurile cadou pentru angajați și copiii minori ai acestora, în limita a 150 lei/beneficiar, pentru evenimente precum Crăciun, Paște, 1 Iunie și 8 Martie (pentru angajate).

Pe de altă parte, pentru beneficiile în natură, angajatorii sunt taxați cu 2,25% și angajații cu 41,5%. În această categorie sunt incluse, printre altele, tichetele și cardurile cadou care depășesc limitele prevăzute de lege, donațiile către Asociații și ONG-uri precum și toate produsele și serviciile reduse din categoria Oferte Speciale ale platformei BenefitOnline.ro.

Tendință: angajații încheie pensii private de la vârste sub 30 de ani

Majoritatea utilizatorilor platformei sunt femei, într-o proporție puțin mai mare decât a bărbaților. Acestea au cheltuit mai mult pentru transport, sănătate, sport & wellness, modă & frumusețe, activități culturale (tichete culturale, cel mai nou beneficiu deductibil disponibil), training-uri și cursuri de limbi străine. În același timp, bărbații au alocat bugete mai mari pentru pensii private, produse Telecom & ElectroIT, HoReCa și în categoria recent introdusă pe BenefitOnline.ro, Donații.

„Pensiile private devin un beneficiu tot mai interesant pentru toți angajații și ne așteptăm la o creștere și în perioada următoare, pe fondul unei tendințe observate în ultimii 2-3 ani, când vârsta la care angajații contractează o pensie privată facultativă a început să scadă sub pragul de 30 de ani”, spune Adrian Sârbu, cofondator BenefitOnline.

În prezent, BenefitOnline.ro listează 22 de categorii principale de beneficii flexibile și Oferte Speciale, oferind, în total, 3.761 de beneficii unice de la peste 2.470 de furnizori.

Platforma BenefitOnline.ro este utilizată în acest moment de peste 187.000 de utilizatori de la companii care activează în industrii precum: Servicii (34,5%), IT & software (24,3%), Call center & BPO (18,7%), Producție (10,6%), Retail (6,4%) și Servicii Financiare (5,5%).

 

Parallax

Vizualizari
1994
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

  Ultimele știri de pe Hotnews.ro

 

Cookie Settings