Denisa Crăciun

Ce așteptări au angajații români când vine vorba de locul de muncă, în funcție de generație: Z, Y, X și Baby Boomers (studiu 2023)

Prevenirea fraudei

Aproape jumătate dintre angajații români, indiferent de generația din care fac parte, vor să nu meargă la birou în zilele de vineri, iar o treime în zilele de luni, potrivit unui studiu care arată ce contează cel mai mult pentru salariații din România când vine vorba de job.

Astfel, 70% dintre respondenții sondajului CBRE consideră că transportul public rămâne în continuare facilitatea cea mai importantă în ceea ce privește locul de muncă. Totodată, 64% dintre angajații români ar vrea să participe la evenimente organizate în clădirea în care lucrează, în timp ce doar 33% s-ar bucura de eveniment doar dacă s-ar afla la birou în ziua respectivă.

Raportul mai arată că circă 70% dintre respondenți consideră plimbările în parc în timpul liber cele mai potrivite, în timp ce doar jumătate ar alege activități mai solicitante, precum mersul la sală.

Toate generațiile vor să-și creeze propria sinergia cu mersul la birou - majoritatea respondenților propunând liber diverse facilități care aduse în apropierea clădirii lor de birouri le-ar face din mersul la birou nu doar o experiență mai plăcută, ci le-ar și eficientiza timpul.

Un sfert dintre participanții la sondaj și-ar dori operatori specializați în comerțul cu amănuntul, dar fără a se limita la farmacii, centre de înfrumusețare și clinici medicale, și doar 5% au spus că nu ar schimba nimic la clădirea în care muncesc acum, din acest punct de vedere.

Ce lucruri contează pentru angajații români când vine vorba de locul de muncă, în funcție de generație

Generația Z, tinerii adulți ai erei digitale, cei mai interesați de evenimente sociale

Reprezentanții generației celor născuți după anul 2000, crescuți în era social media și cu acces la tehnologie încă din primii ani de viață, sunt cei mai interesați de socializare și evenimente.

Comparativ cu media de 64% dintre toți respondenții la sondajul „Return to Office 2023 – Generations Choose Destinations 2023”, 76% dintre cei care se încadrează în Gen Z ar vrea să participe la evenimentele organizate în clădirea în care lucrează, în timp ce doar 24% s-ar bucura de eveniment doar dacă s-ar afla la birou în ziua respectivă.

Rezultatele studiului arată că Gen Z pune mare accent pe transportul public care este mai dorit decât existența unui centru comercial în apropiere, foarte puțini dintre ei apreciind posibilitatea de a face cumpărăturile în apropierea locului de muncă.

După program însă, tot aspectul social contează mai mult pentru ei, două treimi preferând să petreacă timpul liber cu prietenii, în timp ce restul optează să meargă la sala de sport.

Existența unui parc în apropiere de birou ar reprezenta un mare beneficiu, dar în același timp, 50% dintre reprezentanții Generației Z doresc mai multe opțiuni de retail specializat și mâncare și băuturi în sau în apropierea clădirii în care lucrează. Farmacii, cafenele, restaurante și gelaterii sunt retailerii căutați de Gen Z.

Generația Y – Millennials, cei mai prezenți la birou

Generația Y, cunoscută mai degrabă drept Millennials, este cea mai prezentă la birou. 80% dintre respondenții sondajului lucrează cel puțin 2 zile pe săptămână de la birou, iar 43% merg la birou mai mult de 3 zile pe săptămână. Ca în cazul Generației Z, Millennialii preferă în proporție semnificativă să lucreze în ziua de vineri de acasă.

Proximitatea transportul public de birou este mai puțin importantă pentru Millennials prin comparație cu Gen Z, dar și ei își doresc o diversitate mai mare în ceea ce privește retailerii de specialitate și ar aprecia mai multe opțiuni în ceea ce privește produsele alimentare, băuturile și serviiciile, respectiv restaurante, clinici de frumusețe, farmacii, afterschool sau curățătorie.

Generația X apreciază centrele comerciale

Pentru Generația X, cei născuți între 1965 și 1980, centrele comerciale s-au dovedit extrem de importante, o treime dintre respondenți votând pentru acestea. În același timp, parcurile au primit cele mai numeroase voturi ca punct de interes esențial în apropierea biroului, fiind preferate de 75% dintre respondenții acestei generații.

După program, respondenții generației X preferă să iasă în oraș în proporție mult mai mică, doar puțin peste jumătate alegând acest răspuns. Reprezentanții acestei generații apreciază, pe lângă retailerii de specialitate și magazinele de mâncare și băuturi, și o diversitate mai mare de retaileri și servicii, precum curățătoriile, grădinițele, afterschool, pet shop, activități de leasure.

Generația Baby Boomers acordă cel mai mare interes transportului public

Baby Boomers, generația născută între 1946 și 1964, pun pe primul loc transportul public, atunci când își aleg facilitățile pentru birou. 88% dintre respondenții din această generație preferă transportul public, și de asemenea, 75% lucrează la birou mai mult de trei zile pe săptămână. Spre deosebire de celelalte generații, aceștia au declarat în proporție de 42% că ziua de luni este cea mai puțin favorită pentru munca de la birou.

Parcurile sunt esențiale pentru Baby Bommers, însă apreciază totodată proximitatea de cinematografe, teatre, zone verzi și alte opțiuni de leasure.

Sondajul a fost efectuat în rândul angajaților în septembrie 2023 pentru a înțelege mai bine percepția angajaților din diferite domenii de activitate în ceea ce privește munca de acasă versus munca de la birou.

Rezultatele raportului au luat în calcul categoria de vârstă a respondenților. Completat de aproape 500 de respondenți, sondajul a acoperit opțiunile angajaților din mai multe domenii precum IT, Transport, Administrație, Medical, Servicii profesionale, Imobiliare, BPO, FMCG, Banking, HoReCa plus altele.

Parallax

Vizualizari
1858
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri